9. 5. 2022
2 min.
Jiří Prokeš

Proč spolupráce formou práce na dálku ve světě neustále roste

Proč spolupráce formou práce na dálku ve světě neustále roste

Odborníci již léta tvrdí, že práce na dálku – jinak známá jako práce z domova nebo home office – bude dále „vlnou budoucnosti“. Málokdo však předpovídal, že tato vlna rychle dorazí do skutečného světa tak rychle, aby se stala „novým normálem“.

Nedávná studie ukázala, že asi 20 % lidí uvedlo, že před vypuknutím epidemie COVID-19 pracovali z domova. Ke konci roku 2021 údajně 71 % pracovníků pracovalo z domova. Dalších 54 % uvedlo, že by raději pokračovali v práci na dálku poté, co pandemie ustoupí do endemické podoby. Pro většinu společností představuje tato změna paradigmatu výzvu z hlediska budování nové technologické infrastruktury, která rovnoměrně usnadňuje nejméně tři režimy práce – v kanceláři, vzdálený nebo kombinovaný.

Klíčový význam má role platforem pro správu informací, které jsou postavené na smyslu pro spolupráci a komunikaci – zejména pro společnosti s pracovníky v odlehlých zemích a časových pásmech. Steve Jobs jednou řekl: „Velké věci v podnikání nikdy nedělá jeden člověk; dělá je tým lidí.“ Aby však organizace dělala „skvělé věci“, potřebuje „lepší“ nástroje pro komunikaci a spolupráci.

Čelte výzvě „kdekoli a kdykoli“

Jak se pracovníci stále rozšiřují do vzdálených týmů, nelze přeceňovat důležitost a hodnotu projektové spolupráce. Specialisté musí být schopni spolupracovat kdekoli, kdykoli a prakticky z jakéhokoli zařízení. Studie společnosti Gartner z roku 2021 odhaduje, že téměř 80 % pracovníků používá nástroje pro spolupráci – což je nárůst o více než 40 % od prvního čtvrtletí roku 2020.

Spolu s tímto posunem přišly nové výzvy ale také skličující zjištění. Pracovníci například uvedli, že nemají přístup ke klíčovým dokumentům kvůli nedostatku spolupracujících a dostupných systémů správy dokumentů. Nejen pracovníci byli rozptýleni, ale také jejich dokumenty a data. Nebo ještě hůř, pracovníci používali nesprávné verze dokumentů, protože se často ztráceli v džungli e-mailových příloh.

Řešení frustrace z home office

Jak se tedy společnosti orientované do budoucna vypořádají s těmito výzvami a vytěží ze svých vzdálených pracovníků a pracovníků v kanceláři to nejlepší? Řešením je špičková platformou pro správu informací.

Pracovníci musí mít možnost snadno a bezpečně sdílet informace a také produktivněji spolupracovat. Nemohou to udělat, pokud jsou klíčové informace uzamčeny v různých datových systémech nebo jsou umístěny na pevném disku v kanceláři.

Dobré zprávy? Řešení pro správu dokumentů, jako je M-Files všem těmto výzvám pro vzdálené pracovníky dokáže čelit a překonat je. Bez ohledu na to, kam nebo na co váš tým zaměřuje své zdroje a čas, všechna důležitá data jsou uložena v jednom centralizovaném úložišti, takže každý má přístup přesně k tomu, co potřebuje. Výsledek? Zlepšení komunikace s klienty i mezi sebou navzájem.

Udržujte klienty v povědomí

Digital-first experience již dlouho představuje příležitost pro organizace, jak vytvářet personalizovanější klientské zkušenosti. Pokud například klient potřebuje dokument, váš tým musí mít zavedený efektivní systém, aby bylo načítání jednoduché a bezpečné. Řešení jako M-Files zmírňují problémy v těchto oblastech tím, že zpřístupňují obsah interně i externě – ale pouze těm, kteří potřebují přístup. Pokroky, jako jsou tyto, jsou v konečném důsledku důvodem, proč spolupráce během předchozích dvou let nadále rostla, a to i přes masivní narušení způsobené COVID-19. Když lidem dáte zdroje, které potřebují k tomu, aby podávali co nejlepší výkon, tak to udělají.

Chcete-li zjistit, jak může vaše organizace posunout spolupráci na novou úroveň a realizovat téměř 270% nárůst návratnosti investic, kontaktujte nás, profesionály přes M-Files, ještě dnes.

Mohlo by vás zajímat

Používání DMS M-Files přineslo 294% návratnost již za tři roky Inovativní DMS, který se skutečně vyplatí

Používání DMS M-Files přineslo 294% návratnost již za tři roky

23. 10. 2023

V systému M-Files mohou pracovníci řešit celý proces od vytváření a správy dokumentů až po automatizaci pracovních postupů, externí spolupráci, podnikové vyhledávání, zabezpečení, dodržování předpisů a auditní stopu,…

Číst více
Předpověď pro průmysl v roce 2022 – výroba

Předpověď pro průmysl v roce 2022 – výroba

8. 3. 2022

Ohlédněme se nejdříve zpátky v čase Po turbulencích způsobených pandemií COVID-19 v roce 2020 – která otřásla zpracovatelským průmyslem a odhalila mnoho z jeho zranitelností – nebyl rok 2021…

Číst více
Transformace krizového managementu

Transformace krizového managementu

13. 9. 2021

Krizoví manažeři čelí v současných dobách díky probíhající pandemii své největší výzvě. Zvětšují se regulační tlaky, komplikují se procesy související se správou vzdálených pracovníků a zároveň rostou…

Číst více
Kybernetická bezpečnost: kdy jindy, když ne teď?

Kybernetická bezpečnost: kdy jindy, když ne teď?

4. 4. 2022

Většina všech kybernetických útoků přichází z Ruska nebo Číny. Stejně tak platí, že nejčastější motivací útočníků je snaha získat nějakou formu „výpalného“.  Válka, kterou Rusko zahájilo…

Číst více

Změna adresy pobočky Praha Nově nás v Praze naleznete na adrese Sezemická 2757/2, Praha 20 - Horní Počernice