13. 9. 2021
2 min.
Michaela Králová

Transformace krizového managementu

Transformace krizového managementu

Krizoví manažeři čelí v současných dobách díky probíhající pandemii své největší výzvě. Zvětšují se regulační tlaky, komplikují se procesy související se správou vzdálených pracovníků a zároveň rostou objemy dat, které nebyly dosud patrné. Ve všech odvětvích je radikální transformace nutná k řešení rostoucích vnitřních a vnějších výzev. Je potřeba kreativních řešení, která nabízejí agilitu, posilují růst a ziskovost a zároveň umožňují komplexní přístup k řešení rizikových situací.

K řešení všech výzev potřebují krizoví manažeři jasné informace, kvalitní data a především 360 stupňový pohled. Kromě toho hledají analytiku a poznatky z dat na podporu rozhodovacích procesů.

Identifikace obvykle zahrnuje:

  • výčet zdrojů rizik pro podnikání
  • definici konkrétních rizik a problémů
  • identifikaci a vytvoření rámce pracovního rizika
  • analýzu a popis jednotlivých kroků rizikového řízení
  • identifikaci reakce na hrozby a příležitosti
  • identitu a vytvoření toku procesů či informací
  • vytvoření dokumentace rizik a problémů
  • získání plné a nepřetržité podpory od vrcholového managementu společnosti

Není neobvyklé, že identifikace představuje řadu dalších výzev, zejména kvůli množství informací dostupných v celé organizaci. V mnoha případech jsou kritické informace umístěny v neintegrovaných úložištích. Starší systémy, soubory na místních sdílených discích a nechráněné „stínové“ systémy, jako jsou tabulky nebo databáze.

Digitální transformace umožňuje, aby správa krizového řízení byla chytřejší, agilnější a strategičtější

Polovina všech organizací nebyla připravena na pandemii COVID-19 s aktualizovanými plány krizového řízení. Mnoho organizací uznává, že pandemie nebo podobná událost s rizikem globální krize nebyla na seznamu potenciálních hrozeb. Mnozí uznali, že data byla umístěna ve více zdrojích a bylo nutné je ručně stáhnout, což mělo neblahé následky.

Prvním krokem při transformaci rizikové funkce je určit, kde se zlepšit. Kde lze najít vylepšení. Jaké mezery v současných kritických procesech se objevily během pandemické krize? Pandemie poskytla odborníkům na rizika kritický a skutečný pohled na to, jak si současné procesy vedly v kritických situacích.

Cesta vpřed

Rozvíjející se digitální technologie poskytují obrovské výhody a podporu manažerům. Od integrace přes rozhraní API (Application Programming Interface), až po komplexní využití strukturovaných i nestrukturovaných metadat, což umožňuje inteligentnímu vyhledávání extrahovat plnou hodnotu z uchovávaných dat.

Rozvoj 360 stupňového pohledu na rizika, jejich vzájemný vztah a potenciální dopad na organizaci je zásadní pro budování odolnosti. Konsolidace do plně prohledávatelného prostředí, umožňující krizovým manažerům a dalším zúčastněným stranám bezpečně analyzovat data, sdílet informace a spolupracovat na obchodní expozici. 

Použití vhodných nástrojů

Frekvence a závažnost rušivých rizikových událostí nepochybně stoupá. Rizikové týmy musí mít schopnost plánovat, spouštět scénáře a efektivně reagovat na budoucí události, bezpečně a s vědomím, že data, která používají nebo poskytují, jsou co nejvíce faktická a téměř v reálném čase.

Využívání systému M-Files k bezpečnému sdílení dat nabízí vynikající přístup a zajištění toho, že jsou správné informace dostupné ve správný čas.  Mají výhodu umožnění interní i externí spolupráce, spolu s aktualizacemi informací, výměnou v reálném čase a sdílením znalostí.

Digitální transformace řízení rizik vylepšuje tradiční obchodní model a transformuje jej do sladěného, ​​kolaborativního a propojeného digitálního prostředí. Přijetím správných procesů, postupů a použitím nejvhodnějších nástrojů se schopnost sebevědomého vedení organizace krizí výrazně mění ve prospěch odborníka na rizika.

zdroj: https://resources.m-files.com/blog/risk-management-transformation

Mohlo by vás zajímat

Dobrý kolektiv je nade všechny benefity

Dobrý kolektiv je nade všechny benefity

12. 6. 2023

V dnešní době je stabilita a loajalita zaměstnanců v podnikovém prostředí spíš vzácným jevem než běžnou praxí. Průměrná doba setrvání zaměstnance u jednoho zaměstnavatele bývá závislá na moha…

Číst více
Jak vybrat správný ERP systém – 10 důležitých faktorů

Jak vybrat správný ERP systém – 10 důležitých faktorů

24. 1. 2022

Stojíte před velkým krokem pro celý podnik, který je zcela zásadní. Čeká vás náhrada zastaralého hlavního informačního systému novým produktem, a pokud možno tím nejlepším a nejvhodnějším…

Číst více
Low-code platformy jsou čím dál oblíbenější

Low-code platformy jsou čím dál oblíbenější

20. 3. 2023

Nízkokódové vývojové platformy, v angličtině uváděné jako „Low-code“ jsou oblíbené zejména proto, že umožňují lidem programování i bez podrobnějších znalostí a lze s nimi tvořit jednoduše a rychle vlastní aplikace.…

Číst více
Reference HA-SOFT Serverové řešení pro HA-SOFT

Reference HA-SOFT

23. 9. 2024

Společnosti HA-SOFT jsme dodali špičkové modulární multinodové serverové řešení a výkonné storage od našeho dlouholetého partnera, společnosti Fujitsu. Toto řešení patří v současnosti mezi nejlepší na trhu…

Číst více