13. 9. 2021
2 min.
Michaela Králová

Transformace krizového managementu

Transformace krizového managementu

Krizoví manažeři čelí v současných dobách díky probíhající pandemii své největší výzvě. Zvětšují se regulační tlaky, komplikují se procesy související se správou vzdálených pracovníků a zároveň rostou objemy dat, které nebyly dosud patrné. Ve všech odvětvích je radikální transformace nutná k řešení rostoucích vnitřních a vnějších výzev. Je potřeba kreativních řešení, která nabízejí agilitu, posilují růst a ziskovost a zároveň umožňují komplexní přístup k řešení rizikových situací.

K řešení všech výzev potřebují krizoví manažeři jasné informace, kvalitní data a především 360 stupňový pohled. Kromě toho hledají analytiku a poznatky z dat na podporu rozhodovacích procesů.

Identifikace obvykle zahrnuje:

  • výčet zdrojů rizik pro podnikání
  • definici konkrétních rizik a problémů
  • identifikaci a vytvoření rámce pracovního rizika
  • analýzu a popis jednotlivých kroků rizikového řízení
  • identifikaci reakce na hrozby a příležitosti
  • identitu a vytvoření toku procesů či informací
  • vytvoření dokumentace rizik a problémů
  • získání plné a nepřetržité podpory od vrcholového managementu společnosti

Není neobvyklé, že identifikace představuje řadu dalších výzev, zejména kvůli množství informací dostupných v celé organizaci. V mnoha případech jsou kritické informace umístěny v neintegrovaných úložištích. Starší systémy, soubory na místních sdílených discích a nechráněné „stínové“ systémy, jako jsou tabulky nebo databáze.

Digitální transformace umožňuje, aby správa krizového řízení byla chytřejší, agilnější a strategičtější

Polovina všech organizací nebyla připravena na pandemii COVID-19 s aktualizovanými plány krizového řízení. Mnoho organizací uznává, že pandemie nebo podobná událost s rizikem globální krize nebyla na seznamu potenciálních hrozeb. Mnozí uznali, že data byla umístěna ve více zdrojích a bylo nutné je ručně stáhnout, což mělo neblahé následky.

Prvním krokem při transformaci rizikové funkce je určit, kde se zlepšit. Kde lze najít vylepšení. Jaké mezery v současných kritických procesech se objevily během pandemické krize? Pandemie poskytla odborníkům na rizika kritický a skutečný pohled na to, jak si současné procesy vedly v kritických situacích.

Cesta vpřed

Rozvíjející se digitální technologie poskytují obrovské výhody a podporu manažerům. Od integrace přes rozhraní API (Application Programming Interface), až po komplexní využití strukturovaných i nestrukturovaných metadat, což umožňuje inteligentnímu vyhledávání extrahovat plnou hodnotu z uchovávaných dat.

Rozvoj 360 stupňového pohledu na rizika, jejich vzájemný vztah a potenciální dopad na organizaci je zásadní pro budování odolnosti. Konsolidace do plně prohledávatelného prostředí, umožňující krizovým manažerům a dalším zúčastněným stranám bezpečně analyzovat data, sdílet informace a spolupracovat na obchodní expozici. 

Použití vhodných nástrojů

Frekvence a závažnost rušivých rizikových událostí nepochybně stoupá. Rizikové týmy musí mít schopnost plánovat, spouštět scénáře a efektivně reagovat na budoucí události, bezpečně a s vědomím, že data, která používají nebo poskytují, jsou co nejvíce faktická a téměř v reálném čase.

Využívání systému M-Files k bezpečnému sdílení dat nabízí vynikající přístup a zajištění toho, že jsou správné informace dostupné ve správný čas.  Mají výhodu umožnění interní i externí spolupráce, spolu s aktualizacemi informací, výměnou v reálném čase a sdílením znalostí.

Digitální transformace řízení rizik vylepšuje tradiční obchodní model a transformuje jej do sladěného, ​​kolaborativního a propojeného digitálního prostředí. Přijetím správných procesů, postupů a použitím nejvhodnějších nástrojů se schopnost sebevědomého vedení organizace krizí výrazně mění ve prospěch odborníka na rizika.

zdroj: https://resources.m-files.com/blog/risk-management-transformation

Mohlo by vás zajímat

Gartner Magic Quadrant 2020 jmenoval IFS vítězem v oblasti Field Service Management

Gartner Magic Quadrant 2020 jmenoval IFS vítězem v oblasti Field Service Management

19. 11. 2020

IFS dosáhla opět nejvyšší pozice pro rok 2020 v oblasti správy služeb. Nejnovější umístění v Gartner Magic Quadrant pro Field Service Management (FSM) považuje IFS za důkaz své…

Číst více
Zvýšení produktivity servisního týmu navzdory globálnímu nedostatku dovedností

Zvýšení produktivity servisního týmu navzdory globálnímu nedostatku dovedností

25. 4. 2022

V poslední době celosvětově klesají dovednosti výkonných pracovníků, proto se servisní organizace stále častěji obracejí na technologie, aby tak čelily zmenšující se zásobě talentů. Vzhledem k nižšímu…

Číst více
Novým generálním ředitelem CDC Data byl jmenován Pavel Smoleň. Luboš Strapina se stal členem představenstva firmy

Novým generálním ředitelem CDC Data byl jmenován Pavel Smoleň. Luboš Strapina se stal členem představenstva firmy

17. 1. 2022

Brno, 17. leden 2022 – Společnost CDC Data, poskytovatel komplexních ICT služeb, oznamuje významné personální změny: Novým generálním ředitelem společnosti se od 6. ledna 2022 stal Pavel…

Číst více
Již po sedmé v řadě byla společnost IFS jmenována lídrem v Gartner® Magic Quadrant™ pro rok 2022 pro správu terénních služeb

Již po sedmé v řadě byla společnost IFS jmenována lídrem v Gartner® Magic Quadrant™ pro rok 2022 pro správu terénních služeb

28. 11. 2022

Společnost IFS byla již po sedmé za sebou jmenována lídrem v Gartner Magic Quadrant pro Field Service Management. Ve zprávě za rok 2022 se IFS umístila na nejvyšší…

Číst více