9. 5. 2022
2 min.
Jiří Prokeš

Proč spolupráce formou práce na dálku ve světě neustále roste

Proč spolupráce formou práce na dálku ve světě neustále roste

Odborníci již léta tvrdí, že práce na dálku – jinak známá jako práce z domova nebo home office – bude dále „vlnou budoucnosti“. Málokdo však předpovídal, že tato vlna rychle dorazí do skutečného světa tak rychle, aby se stala „novým normálem“.

Nedávná studie ukázala, že asi 20 % lidí uvedlo, že před vypuknutím epidemie COVID-19 pracovali z domova. Ke konci roku 2021 údajně 71 % pracovníků pracovalo z domova. Dalších 54 % uvedlo, že by raději pokračovali v práci na dálku poté, co pandemie ustoupí do endemické podoby. Pro většinu společností představuje tato změna paradigmatu výzvu z hlediska budování nové technologické infrastruktury, která rovnoměrně usnadňuje nejméně tři režimy práce – v kanceláři, vzdálený nebo kombinovaný.

Klíčový význam má role platforem pro správu informací, které jsou postavené na smyslu pro spolupráci a komunikaci – zejména pro společnosti s pracovníky v odlehlých zemích a časových pásmech. Steve Jobs jednou řekl: „Velké věci v podnikání nikdy nedělá jeden člověk; dělá je tým lidí.“ Aby však organizace dělala „skvělé věci“, potřebuje „lepší“ nástroje pro komunikaci a spolupráci.

Čelte výzvě „kdekoli a kdykoli“

Jak se pracovníci stále rozšiřují do vzdálených týmů, nelze přeceňovat důležitost a hodnotu projektové spolupráce. Specialisté musí být schopni spolupracovat kdekoli, kdykoli a prakticky z jakéhokoli zařízení. Studie společnosti Gartner z roku 2021 odhaduje, že téměř 80 % pracovníků používá nástroje pro spolupráci – což je nárůst o více než 40 % od prvního čtvrtletí roku 2020.

Spolu s tímto posunem přišly nové výzvy ale také skličující zjištění. Pracovníci například uvedli, že nemají přístup ke klíčovým dokumentům kvůli nedostatku spolupracujících a dostupných systémů správy dokumentů. Nejen pracovníci byli rozptýleni, ale také jejich dokumenty a data. Nebo ještě hůř, pracovníci používali nesprávné verze dokumentů, protože se často ztráceli v džungli e-mailových příloh.

Řešení frustrace z home office

Jak se tedy společnosti orientované do budoucna vypořádají s těmito výzvami a vytěží ze svých vzdálených pracovníků a pracovníků v kanceláři to nejlepší? Řešením je špičková platformou pro správu informací.

Pracovníci musí mít možnost snadno a bezpečně sdílet informace a také produktivněji spolupracovat. Nemohou to udělat, pokud jsou klíčové informace uzamčeny v různých datových systémech nebo jsou umístěny na pevném disku v kanceláři.

Dobré zprávy? Řešení pro správu dokumentů, jako je M-Files všem těmto výzvám pro vzdálené pracovníky dokáže čelit a překonat je. Bez ohledu na to, kam nebo na co váš tým zaměřuje své zdroje a čas, všechna důležitá data jsou uložena v jednom centralizovaném úložišti, takže každý má přístup přesně k tomu, co potřebuje. Výsledek? Zlepšení komunikace s klienty i mezi sebou navzájem.

Udržujte klienty v povědomí

Digital-first experience již dlouho představuje příležitost pro organizace, jak vytvářet personalizovanější klientské zkušenosti. Pokud například klient potřebuje dokument, váš tým musí mít zavedený efektivní systém, aby bylo načítání jednoduché a bezpečné. Řešení jako M-Files zmírňují problémy v těchto oblastech tím, že zpřístupňují obsah interně i externě – ale pouze těm, kteří potřebují přístup. Pokroky, jako jsou tyto, jsou v konečném důsledku důvodem, proč spolupráce během předchozích dvou let nadále rostla, a to i přes masivní narušení způsobené COVID-19. Když lidem dáte zdroje, které potřebují k tomu, aby podávali co nejlepší výkon, tak to udělají.

Chcete-li zjistit, jak může vaše organizace posunout spolupráci na novou úroveň a realizovat téměř 270% nárůst návratnosti investic, kontaktujte nás, profesionály přes M-Files, ještě dnes.

Mohlo by vás zajímat

Kdo nám věří/6.část GZ Digital Media

Kdo nám věří/6.část GZ Digital Media

2. 5. 2022

Šestá část našeho seriálu referencí je věnována společnosti GZ Digital Media a systému IFS, který úspěšně používají již od roku 2003. Přečtěte si, jak díky IFS…

Číst více
Očekávané trendy v ICT pro rok 2024 Očekávané trendy v ICT pro rok 2024

Očekávané trendy v ICT pro rok 2024

5. 2. 2024

Aktuální trendy v oblasti efektivní informační a komunikační infrastruktury a zároveň hlavní témata, která budou hýbat naším oborem v roce 2024 zahrnují několik klíčových oblastí, zaměřených zejména na zlepšení…

Číst více
Jak může správa klientských informací pomoci vaší firmě získat více zakázek Více zakázek díky chytrému DMS

Jak může správa klientských informací pomoci vaší firmě získat více zakázek

19. 2. 2024

Firmy poskytující profesionální služby od účetních přes finanční služby až po poradce si velice dobře uvědomují, že získávání nových klientů (a udržení těch stávajících) je pro ně…

Číst více
Výhody tiskových služeb pro firmy Levný tisk bez starostí

Výhody tiskových služeb pro firmy

30. 10. 2023

Ve světě moderního byznysu se firmy neustále snaží hledat způsoby, jak zlepšit svou efektivitu a snížit náklady. Světem sice vládne digitalizace, ale bez klasického tisku se…

Číst více

Manuál - nový servisní systém Od 1. května přecházíme na nový servisní systém - pokyny a manuál jak tento systém ovládat naleznete zde.

ZJISTIT VÍCE