17. 10. 2022
2 min.
Michaela Králová

Minimalizace prostojů s IFS Cloud ve výrobním závodě

Minimalizace prostojů s IFS Cloud ve výrobním závodě

Výrobci jsou nuceni být stále efektivnější a zároveň se honit za klesajícími ziskovými maržemi.  To je patrné ze shrnutí „Výhled výroby“, které zdůrazňuje, že být efektivní znamená, že by se měla zvýšit automatizace na výrobní lince.  Větší automatizace znamená větší závislost na strojích, které jsou součástí výrobního procesu.  Mohou to být roboty svařující panely, dopravník v lahvárně nebo CNC stroj.

Každá součást výrobního procesu se stává důležitější a porucha jednoho z těchto strojů má okamžitý dopad na termíny dodávek a ziskové marže.

Proč tedy neautomatizovat i proces přivolání opraváře?

Propojením výrobních strojů se systémem EAM (Enterprise Asset Management) lze opraváři se správnou úrovní kompetencí oznámit, že na výrobní lince došlo k problému, jakmile k němu dojde, takže se minimalizuje doba odstávky zastaveného stroje.

Za tímto účelem musí systém EAM „vědět“, kde se opraváři nacházejí, a že jsou vyškoleni na správnou úroveň způsobilosti k opravě zastaveného stroje. Jednotná databáze a otevřená architektura systému IFS Cloud je jako stvořená k tomu, abyste věděli, kde se technici nacházejí a zda mají potřebné dovednosti k opravě. Propojuje monitorování stroje s údaji uloženými v záznamech techniků. Poté pomocí plánovacího enginu vyhledá nejbližší dostupné pracovníky, aby zkrátil dobu odstávky zastaveného stroje.

Systém IFS Cloud nyní posouvá tuto funkci na další úroveň.

Protože IFS Cloud poskytuje EAM s ERP a FEM v jedné databázi, je možné propojit oznámení o zastaveném stroji s plánem výroby a vyhledat náhradní stroje, které by mohly být k dispozici pro převzetí zátěže po dobu opravy zastaveného stroje.  Použití plánovacího stroje v části databáze ERP (Enterprise Resource Planning) s částí EAM.

Díky tomuto bezproblémovému propojení se všemi daty v databázi může tým plánování provozu vidět problém (zastavený stroj). Poté mohou jednat na základě návrhů alternativního směrování operací.  Tím se minimalizuje případné zpoždění termínu dodání zákazníkovi a operace „po proudu“ zastaveného stroje fungují co nejblíže výrobnímu plánu.

Chcete-li vidět tento postup v praxi, podívejte se na video o propojené továrně ZDE.

Mohlo by vás zajímat

Jak efektivně zlepšit interní komunikaci?

Jak efektivně zlepšit interní komunikaci?

2. 5. 2023

Úskalí a potíže, se kterými se interní komunikace potýká V dnešním digitálním světě, kdy zaměstnanci často pracují z domova nebo na různých místech, je efektivní interní komunikace a týmová spolupráce…

Číst více
Jak může správa klientských informací pomoci vaší firmě získat více zakázek Více zakázek díky chytrému DMS

Jak může správa klientských informací pomoci vaší firmě získat více zakázek

19. 2. 2024

Firmy poskytující profesionální služby od účetních přes finanční služby až po poradce si velice dobře uvědomují, že získávání nových klientů (a udržení těch stávajících) je pro ně…

Číst více
Tým CDC Data se představuje/1. díl – rozhovor s obchodním ředitelem CDC Data

Tým CDC Data se představuje/1. díl – rozhovor s obchodním ředitelem CDC Data

9. 8. 2021

Obchodním ředitelem a vedoucím našeho oddělení obchodu a marketingu je Jiří Prokeš. U CDC Data působí téměř od samotného založení společnosti v roce 1997, má tedy bohatou praxi a cenné…

Číst více
Uspěli jsme v recertifikačním auditu pro ISO 9001

Uspěli jsme v recertifikačním auditu pro ISO 9001

28. 6. 2021

V CDC velmi dbáme na kvalitu poskytovaných služeb, proto jsme obnovili certifikaci pro ISO 9001:2015. Tato norma udává standardizovaný systém managementu kvality a patří mezi nejznámější a nejuznávanější…

Číst více