1. 6. 2021
2 min.
Michaela Králová

Desatero práce na dálku

Desatero práce na dálku

Koronavirová pandemie v roce 2020 přinesla firmám bezpochyby velké potíže v podnikání, zejména těm, které se spoléhají na tradiční pracoviště. Nikdo nebyl včas varován, že taková situace nastane. Firmy musely na nově vzniklou situaci rychle reagovat a v oborech kde to lze, umožnit svým zaměstnancům flexibilní pracoviště, aby mohli být produktivní i na dálku.

Mezi první společnosti, které se během pandemie zaměřily na virtuální pracovní sílu, patřil Google, Facebook a Microsoft. Velmi jim to usnadnila skutečnost, že již na začátku pandemie využívaly technologie, které umožňovaly práci ze vzdálených míst. Lehce tak dokázaly převést celou infrastrukturu i zaměstnance do domácích kanceláří.

Pokud na tom lze najít něco pozitivního, jsou to ponaučení jak nejlépe nastavit tok informací, spolupráci a komunikaci pro jednotlivé společnosti i jejich zaměstnance.

Naštěstí existují nástroje, např. systém M-Files, které pomáhají snížit rizika a zároveň zlepšit a zefektivnit práci na dálku. Dokonce se podílejí na získávání a udržování dobrých zaměstnanců i moderního pracoviště. Technologie, jako jsou inteligentní správa informací, zajišťuje spolehlivou a rychlou transformaci, kterou podniky potřebují. Inteligentní systém správy informací umožňuje nejen vzdálenou práci během krize, ale může zlepšit produktivitu a efektivitu i během běžného podnikání.

K úspěšnému zvládnutí této situace je zapotřebí dobrá strategie řízení a vhodné prostředky.

Těchto deset bodů práci na dálku významně zefektivní a usnadní, neměly by tedy být opomíjeny při výběru správného nástroje pro správu informací. Pro systém M-Files je toto desatero samozřejmostí:

  1. Vzdálený přístup – Uživatelé musí mít přístup ke správě důležitých dokumentů a souborů odkudkoli.
  2. Zabezpečení citlivých informací – Zabezpečený přístup k dokumentům pomocí nastavených pravidel.
  3. Dohledatelné a organizované informace – Snadné, logické a rychlé vyhledávání.
  4. Umělá inteligence – Omezení ručně zadávaných dat, omezení chybovosti, zkvalitnění dat a pomoc s nastavením workflow.
  5. Automatické workflow – Automatické přesuny dokumentů a delegování úkolů podle navrženého schématu životního cyklu.
  6. Pouze jedna platná verze – Evidence historie změn dokumentu a dostupnost vrcholové/aktuální a platné verze pro všechny.
  7. Dostupnost informací z jiných zdrojů – Propojení na další systémy a databáze v rámci jednoho vyhledávání.
  8. Strukturovaná data – Uspořádání, seskupení nebo indexování dat strukturovaným způsobem, aby bylo snadné je najít, porozumět jim a zpracovat je.
  9. Správné rozmístění – Klasifikace informací včetně stanovení priorit umožní vyhovět různorodým požadavkům na úložiště pro různé druhy dat.
  10. Zajištění informací – Rychlá reakce na vzniklé změny, systém se pružně přizpůsobí, aby splňoval veškeré nároky a požadavky.

 

Celý eBook s detailně popsanými body lze stáhnout v originálním znění zde:

 

Mohlo by vás zajímat

Nový intranet v CDC Data

Nový intranet v CDC Data

30. 8. 2021

Na jaře roku 2021 jsme v CDC Data zavedli nový multiplatformní nástroj Intrexx od německé společnosti United Planet GmbH, který nabízí vytváření aplikací, firemních extranetů a intranetů.…

Číst více
Pro modernizaci ERP systému IFS si společnost ZAT zvolila CDC Data, svého dlouhodobého IT partnera Zahájení upgrade ERP systému IFS

Pro modernizaci ERP systému IFS si společnost ZAT zvolila CDC Data, svého dlouhodobého IT partnera

16. 10. 2023

Společnost ZAT, světový dodavatel automatizace průmyslových procesů, se rozhodla vstoupit do další fáze podnikového rozvoje prostřednictvím modernizace svého ERP systému IFS. Společnost se rozhodla investovat…

Číst více
Vývoj B2B portálu: extranet a intranet jako celek

Vývoj B2B portálu: extranet a intranet jako celek

20. 9. 2021

Kancelář versus domov, sociální média vs. marketing, zabezpečený hardware vs. cloud, extranet vs. intranet: všechny tyto termíny mají jednu věc společnou. Dlouho byly považovány za protiklady…

Číst více
Pět bezpečnostních postupů a doporučení pro práci se zaměstnanci na home-office

Pět bezpečnostních postupů a doporučení pro práci se zaměstnanci na home-office

6. 5. 2021

S ohledem na nárůst kybernetických hrozeb a s rostoucími obavami IT oddělení ve firmách skrze bezpečné postupy práce se zaměstnanci na home-office, je dobré zvážit některé osvědčené…

Číst více

Webinář Využití umělé inteligence v oblasti správy firemních dokumentů

Zjistit více