1. 6. 2021
2 min.
Michaela Králová

Desatero práce na dálku

Desatero práce na dálku

Koronavirová pandemie v roce 2020 přinesla firmám bezpochyby velké potíže v podnikání, zejména těm, které se spoléhají na tradiční pracoviště. Nikdo nebyl včas varován, že taková situace nastane. Firmy musely na nově vzniklou situaci rychle reagovat a v oborech kde to lze, umožnit svým zaměstnancům flexibilní pracoviště, aby mohli být produktivní i na dálku.

Mezi první společnosti, které se během pandemie zaměřily na virtuální pracovní sílu, patřil Google, Facebook a Microsoft. Velmi jim to usnadnila skutečnost, že již na začátku pandemie využívaly technologie, které umožňovaly práci ze vzdálených míst. Lehce tak dokázaly převést celou infrastrukturu i zaměstnance do domácích kanceláří.

Pokud na tom lze najít něco pozitivního, jsou to ponaučení jak nejlépe nastavit tok informací, spolupráci a komunikaci pro jednotlivé společnosti i jejich zaměstnance.

Naštěstí existují nástroje, např. systém M-Files, které pomáhají snížit rizika a zároveň zlepšit a zefektivnit práci na dálku. Dokonce se podílejí na získávání a udržování dobrých zaměstnanců i moderního pracoviště. Technologie, jako jsou inteligentní správa informací, zajišťuje spolehlivou a rychlou transformaci, kterou podniky potřebují. Inteligentní systém správy informací umožňuje nejen vzdálenou práci během krize, ale může zlepšit produktivitu a efektivitu i během běžného podnikání.

K úspěšnému zvládnutí této situace je zapotřebí dobrá strategie řízení a vhodné prostředky.

Těchto deset bodů práci na dálku významně zefektivní a usnadní, neměly by tedy být opomíjeny při výběru správného nástroje pro správu informací. Pro systém M-Files je toto desatero samozřejmostí:

  1. Vzdálený přístup – Uživatelé musí mít přístup ke správě důležitých dokumentů a souborů odkudkoli.
  2. Zabezpečení citlivých informací – Zabezpečený přístup k dokumentům pomocí nastavených pravidel.
  3. Dohledatelné a organizované informace – Snadné, logické a rychlé vyhledávání.
  4. Umělá inteligence – Omezení ručně zadávaných dat, omezení chybovosti, zkvalitnění dat a pomoc s nastavením workflow.
  5. Automatické workflow – Automatické přesuny dokumentů a delegování úkolů podle navrženého schématu životního cyklu.
  6. Pouze jedna platná verze – Evidence historie změn dokumentu a dostupnost vrcholové/aktuální a platné verze pro všechny.
  7. Dostupnost informací z jiných zdrojů – Propojení na další systémy a databáze v rámci jednoho vyhledávání.
  8. Strukturovaná data – Uspořádání, seskupení nebo indexování dat strukturovaným způsobem, aby bylo snadné je najít, porozumět jim a zpracovat je.
  9. Správné rozmístění – Klasifikace informací včetně stanovení priorit umožní vyhovět různorodým požadavkům na úložiště pro různé druhy dat.
  10. Zajištění informací – Rychlá reakce na vzniklé změny, systém se pružně přizpůsobí, aby splňoval veškeré nároky a požadavky.

 

Celý eBook s detailně popsanými body lze stáhnout v originálním znění zde:

 

Mohlo by vás zajímat

Kdo nám věří/12. část ECONOMIA Implementace technologie Wi-Fi 6E

Kdo nám věří/12. část ECONOMIA

9. 1. 2023

Ve společnosti Economia, mediálním domě, kde vznikají tituly jako Hospodářské noviny, Ekonom, Respekt, Aktuálně.cz a další, se rozhodli využít našich služeb pro vyřešení problému s pokrytím Wi-Fi…

Číst více
ZAT a.s. má novou automatickou linku, která bude řízena pomocí IFS Applications

ZAT a.s. má novou automatickou linku, která bude řízena pomocí IFS Applications

5. 7. 2021

Náš dlouholetý zákazník, společnost ZAT sídlící v Příbrami s pobočkami v Plzni, v Benešově, na Slovensku a na Kubě, je nejstarší českou firmou v oboru automatizace technologických procesů s více než padesátiletou…

Číst více
ZAT a.s. využívá špičkové technologie a IT služby díky outsourcingu CDC Data Reference outsourcing ZAT a.s.

ZAT a.s. využívá špičkové technologie a IT služby díky outsourcingu CDC Data

3. 10. 2024

Díky IT outsourcingu od CDC Data má ZAT přístup ke špičkovým technologiím a odborným IT znalostem, což společnosti umožňuje držet krok s dobou, zejména se změnami v oblasti…

Číst více
Kdo nám věří/1.část TOSHULIN a.s. Upgrade ERP systému IFS

Kdo nám věří/1.část TOSHULIN a.s.

15. 11. 2021

Zahajujeme seriál našich referencí o zákaznících, kteří nám důvěřují. Jako první představíme společnost TOSHULIN a.s., která je naším zákazníkem už téměř 20 let a díky ERP systému…

Číst více