10. 1. 2022
4 min.
Michaela Králová

Tým CDC Data se představuje/6.díl – Petr Keil

Tým CDC Data se představuje/6.díl – Petr Keil

Dalším členem týmu CDC Data, kterého bychom rádi představili, je Mgr. Petr Keil. Petr je nedílnou součástí týmu dokumentových služeb, pracuje zejména jako konzultant a implementátor systému M-Files. Svěřil se nám nejen s tím, co jeho práce obnáší, co ho na ní baví a nebaví, ale např. i to, proč si systém M-Files tolik oblíbil.

Petře, jak dlouho pracuješ v CDC Data a co tě do firmy přivedlo?

Začínal jsem ve společnosti ALTEC, která se stala posléze součástí CDC Data, ještě s mokrým diplomem z MatFyzu v roce 1991. Do firmy mě nasměrovala moje předchozí praxe a důvěra v lidi, kteří společnost založili a které jsem poznal právě v době mých studií. Měl jsem možnost učit se od kolegů nejenom technické dovednosti, ale hlavně jak pracovat s lidmi, jak s nimi korektně a otevřeně komunikovat.

Jaký byl tvůj profesní vývoj v čase? Měnil jsi pozice za dobu svého působení ve firmě?

Jako čerstvý absolvent v nově vzniklé firmě jsem měl možnost „přičichnout“ k mnoha oblastem, ale od začátku jsem inklinoval k hardware a operačním systémům. Tomu jsem se následně věnoval dalších 25 let. Z počátku to byly systémy WYSE UNIX, SCO UNIX, následně pak nahrazené Linuxem. Vedle toho jsem se věnoval i systémům Windows Server, postupně od NT až po dnešní verze. Mnoho let jsem pro zákazníky navrhoval a s kolegy instaloval řešení serverové infrastruktury pro chod firemních systémů, které jsme do společností dodávali. Od jednoduchých serverů, až po farmy serverů s virtualizací a s vysokou dostupností.

Čemu se věnuješ nyní a jaká je tvá náplň práce?

Zhruba před 10 lety u nás jeden ze zákazníků poptal dodávku DMS systému M-Files. V té době to pro nás byla zcela nová oblast. Produkt mě osobně ale naprosto uchvátil svými možnostmi a širokým záběrem. Důležité také bylo, že společnost M-Files tehdy ještě nebyla mohutná celosvětová korporace a spolupráce s jejich konzultanty a techniky byla velice přímočará (což naštěstí přetrvává doposud). Lákalo mě účastnit se nástupu nového moderního systému na náš trh, a proto jsem se angažoval i v překladu celého systému do češtiny.

Nyní v CDC Data se systému M-Files Online nadále plně věnuji. Mám na starosti přípravu řešení pro naše zákazníky – to obnáší nejenom prezentování systému, ale hlavně detailní diskuze s klíčovými osobami (formálně se to nazývá Business Analýza) a na základě toho přípravu řešení na míru konkrétním požadavkům zákazníka. Následuje instalace a implementace domluveného řešení, k tomu školení, podpora. Je to mix osobního kontaktu s lidmi a nastavení nástroje pro jejich práci. Baví mě na tom různorodost – sice se některé činnosti a požadavky opakují, ale pokaždé to je individuální přístup k partnerovi, se kterým to řeším.

V čem je tento DMS systém užitečný pro zákazníky?

Flexibilita, přehlednost, rychlé vyhledávání a neustálý rozvoj řešení. Všichni pracujeme s informacemi, které nám často přerůstají přes hlavu. Člověk na takovou záplavu nebývá připraven a potřebuje nástroj, který mu pomůže v tomto informačním chaosu najít nějaký řád a zároveň si zachovat velkou volnost, nebýt otrokem tohoto nástroje. To vše M-Files Online nabízejí. O konkrétních funkcích bychom mohli mluvit hodiny.

M-Files používáme i vnitrofiremně, takže s ním máme osobní zkušenosti, což  je velkou výhodou. Novinky můžeme otestovat a vyladit přímo mezi kolegy, než s nimi „vyrazíme“ k zákazníkům.

Vzpomeneš si na nějakou specialitu, kterou jsi pro zákazníka úspěšně vyřešil?

Já jsem měl štěstí na to, že všechny oblasti, kterým jsem se profesně věnoval, mě vždy bavily. I proto pak můžeme s kolegy pro zákazníky řešit speciality, které jsou ve své době inovativní a přináší uživatelům nějakou přidanou hodnotu. V před-internetově době to byla třeba distribuce dat pomocí UUCP přenosů po telefonních linkách nebo online propojení poboček jako náhrada kabelového přenosu dat (pamětníci vědí). Práce na mobilních terminálech ve výrobě nebo skladech také byly pro zákazníky řešení (doslova) z budoucnosti. Umělá inteligence se stále rozvíjí, přesto je již nyní implementována do M-Files pro analýzu textu a pomáhá uživatelům s klasifikací dat. Z hlediska objemu byla zajímavá např. implementace pro společnost Bonatrans Group, kde od počáteční desítky uživatelů systém nakonec narostl na mnoho stovek uživatelů.

Svěřil by ses čtenářům s nějakou vtipnou historkou?

Vzpomínám si na jedno z mých prvních „setkání“ s výpočetní technikou. Bylo to na jedné z letních brigád, kdy jsme dostali za úkol rozmontovat počítač. Nic složitého, byl to jen jeden sál s počítačem Minsk, mnoho skříní postavených s ruskou pečlivostí a robustností. První den se tam sešli operátoři, programátoři, technici, kteří vypnuli proud, zamáčkli slzu a pustili tam pár studentíků, kteří se šroubovákem, štípačkami a podobnými udělátky začali rozkládat jejich dlouho opečovávaný stroj na prvočinitele. Mnoho z těchto truchlících se pak po letech stalo mými kolegy v ALTECu, tam jsem už počítače naopak skládal pro jejich práci.

Co tě na tvé práci baví a co tě naopak dokáže rozhodit?

Baví mě práce s lidmi, navrhovat řešení, které jim usnadní jejich rutinní činnosti. Naopak mě iritují nudné neproduktivní zbytečnosti. Nebo používání nástrojů k účelu, ke kterému nejsou určené. Místo šroubováku je někdy možné použít krumpáč, ale výsledek nebude optimální. Podobně tomu je při použití softwarových nástrojů. Proto se vždy snažím pro konkrétní procesy najít takové nástroje a prostředky, které budou danému účelu správně sloužit.

Jak se ti daří jít s IT dobou? Kde např. čerpáš novinky a jak se vzděláváš, abys byl neustále v obraze?

V naší IT oblasti platí „kdo chvíli stál, již stojí opodál“. Člověk se musí neustále seznamovat s novinkami, které se v IT světě objevují. Naštěstí v době internetu je vyhledávání informací jednodušší, člověk si ale musí najít ověřené zdroje. Rád pak novinky zkouším, hledám jejich přínosy, které by se daly využít v našich řešeních. Zajímavé podněty jsou také na seminářích nebo konferencích. Tam je ale mnohem přínosnější osobní kontakt s přednášejícími, potkat se s guru a s tvůrci systému. A pokec s lidmi z různých koutů světa zase přinese trochu jiný rozhled, než jenom profesní.

Prozradíš něco ze svého soukromí? Např. jak rád trávíš volný čas a co ti dělá radost?

Snažím se volný čas trávit se svou rodinou. Velice mám rád vyjížďky na kole, člověk si při tom krásně vyčistí hlavu. Vyzkoušel jsem i elektro variantu, ale není nad to dupat do pedálů za své.

Mohlo by vás zajímat

Reference KABELOVNA Děčín Podmokly Reference KABELOVNA Děčín Podmokly

Reference KABELOVNA Děčín Podmokly

22. 7. 2024

Udržitelný rozvoj technologického celku velikosti KABELOVNY Děčín Podmokly, s.r.o. (dále jen KDP) vyžaduje kromě dalšího i velmi efektivní a flexibilní IT podporu. Vedení KDP se rozhodlo zajištění…

Číst více
Zaměstnanci jako první štít před kybernetickými hrozbami Kybernetická bezpečnost

Zaměstnanci jako první štít před kybernetickými hrozbami

2. 4. 2024

Kybernetické útoky se staly běžnou realitou v moderním digitálním světě a firmy se stávají častými terči útoků. Společnosti investují do technologických řešení pro ochranu svých sítí a dat,…

Číst více
Kdo nám věří/6.část GZ Digital Media

Kdo nám věří/6.část GZ Digital Media

2. 5. 2022

Šestá část našeho seriálu referencí je věnována společnosti GZ Digital Media a systému IFS, který úspěšně používají již od roku 2003. Přečtěte si, jak díky IFS…

Číst více
Tým CDC Data se představuje/7. díl – Radek Poredský

Tým CDC Data se představuje/7. díl – Radek Poredský

28. 2. 2022

Dalším členem našeho týmu, se kterým bychom vás rádi seznámili je Radek Poredský. Radek je spoluautorem našeho systému Helpdesk, hlavního komunikačního nástroje mezi námi a našimi…

Číst více

Manuál - nový servisní systém Od 1. května přecházíme na nový servisní systém - pokyny a manuál jak tento systém ovládat naleznete zde.

ZJISTIT VÍCE