20. 12. 2021
5 min.
Michaela Králová

Tým CDC Data se představuje/5.díl – manželé Strapinovi

Tým CDC Data se představuje/5.díl – manželé Strapinovi

Na předvánoční čas jsme si pro naše čtenáře připravili speciální rozhovor s Lubošem a Zdenkou Strapinovými, vrcholnými představiteli CDC Data. Dozvíte se v něm něco z historie, něco ze současnosti i něco málo z jejich soukromí. Věděli jste například, že vína, která dostávají naši zákazníci, jsou z jejich rodinného vinařství?

Kdy a jak došlo k založení společnosti CDC Data a jaké kroky tomu předcházely?

LS: K založení CDC Data došlo v roce 1997, příští rok tedy oslavíme 25. výročí. Společnost vznikla oddělením mikulovské pobočky firmy CoNet (po dohodě a vyrovnání s majoritním vlastníkem). Specializací této pobočky byly počítačové sítě.

Už jsme udělali několik rozhovorů, ale v žádném jsme neobjasnili, co znamená zkratka CDC Data, tato otázka čekala vysloveně na vás.

LS: V prvním roce jsme se jmenovali CoNet Data Communications, ale dlouhý název byl nepraktický, proto došlo na zkratku CDC. Jelikož společnost CDC již v obchodním rejstříku existovala, připojili jsme slůvko Data, aby bylo zřejmé, co děláme. Po fúzi s ALTECem padla myšlenka, jestli ALTEC nezakomponovat nějakým způsobem do názvu CDC Data, ale zkratka ACDC nás spíše pobavila, než abychom o ní vážně uvažovali, a tak jsme zůstali u CDC Data.

Jak s odstupem času vzpomínáte na rozjezd a první roky firmy?

LS: Začínali jsme v 5-ti lidech v mikulovských kancelářích, díky oddělení z dřívější firmy jsme měli pár zákazníků i zakázek. První síť jsme dělali na tehdejším ZZN Břeclav a následně přišly další zakázky z celé republiky. Od začátku jsme měli ambici působit celostátně, což se nám opravdu podařilo a dnes se tak řadíme mezi TOP 100 ICT firem, o čemž jsme vlastně psali již na našem blogu někdy v létě tuším. (redakce: odkaz na článek zde).

ZS: Já jsem do firmy přišla až v roce 2012 po návratu z první mateřské dovolené. Před tím jsem pracovala u společnosti Siemens/Fujitsu, jejichž servisním partnerem bylo CDC a díky tomu jsme se také s Lubošem potkali. Nastoupila jsem tedy do již rozjetého vlaku.

Společnost od založení prošla značným vývojem a zažila určitě spoustu významných okamžiků, daly by se vypíchnout nějaké milníky, které považujete za zásadní a díky kterým se CDC Data dostala ke své současné pozici na trhu informačních technologií?

LS: Ze začátku to byla určitě spolupráce se Siemens Business Services, kdy nám vedoucí divize Product Related Services vždycky říkal: „kluci soustřeďte se na služby – tam je budoucnost, není to v prodeji HW“. To jsme také dělali a poměr služeb na obratu společnosti dlouhodobě činí cca 2/3. Jinak jsme asi nikdy neprošli skokově velkým růstem, ale díky soustředění na kvalitu služeb nám noví zákazníci pomalu přibývali a staří s námi zůstávali. Větší skokový růst byl až s akvizicí ALTECu, kdy se společnost transformovala do dnešní podoby.

ZS: Souhlasím s Lubošem, že velkým milníkem byla fúze s ALTECem, protože nám nejen výrazně vzrostl počet zaměstnanců, ale rozšířilo se i naše portfolio a síť poboček. Myslím si, že pro spoustu členů našeho týmu to byla velmi cenná pracovní zkušenost. Ono řešit fúzi dvou firem, začleňovat všechny novinky do chodu a nastavení firmy, měnit informační systém, upravovat stanovy a mnoho dalšího není každodenní chléb a vyžaduje to značné úsilí všech zainteresovaných.

Jen pro upřesnění, kolik zaměstnanců a kolik poboček máme v současné době?

ZS: Společnost má současně cca 100 kmenových zaměstnanců a přibližně dalších 15 kolegů pracujících na dohody. Největší pobočky jsou Dvůr Králové s cca 40 zaměstnanci, pak Brno s cca 30 a Praha, kde máme asi 15 zaměstnanců. Pokrytou máme ale celou republiku pobočkami s jedním až třemi zaměstnanci, ať už to je Děčín, Příbram, Plzeň, Hustopeče, Břeclav nebo Mikulov.

LS: Já snad jen doplním, že letos jsme také otevřeli organizační složku na Slovensku, konkrétně v Žilině, kde máme 3 kolegy, kteří zajišťují jak služby střediska IFS, tak servisní pokrytí našich zákazníků na Slovensku. Budeme-li pokračovat v nastoleném trendu, tak je možné, že brzy vzniknou další pobočky, ale nechci předbíhat – je to vždy strategický krok.

Jak zvládáte „kočírovat“ tak velikou skupinu lidí? Daří se vám držet stále atmosféru rodinné firmy jako v začátcích?

LS: Člověk se pořád učí a souvisí to i s vedením lidí. Ohledně atmosféry by měli spíš odpovídat zaměstnanci, ale za mě jsme pořád rodinná firma.

ZS: Když se sejdeme jednou za rok na celofiremním teambuildingu, tak jsme už trochu přerostlá rodina, ale v rámci poboček fungujeme komorněji. Zásobujeme se navzájem upečenými dobrotami a občas rádi zajdeme společně na pivo, nebo se skupinky sportovců pravidelně vydávají na turistické výpravy do hor, či do nížin na vodu. Pořádají se u nás i firemní výzvy, letos jsme např. měli akci „Mlsný srpen“, v rámci které proběhla soutěž o nejlepší dezert a následně navazovala výzva „1000 mil“, kdy jsme sčítali své sportovní výkony a během dvou týdnů jsme danou vzdálenost 1000 mil zdolali hned dvakrát. Značnou část této interní komunikace jsme přesunuli na náš intranet, kde se komunikují různé firemní oznámení, např. vyhrané obchodní příležitosti, probíhá zde představení nových kolegů a mnoho dalšího. Kolegové tam mohou např. navzájem inzerovat i různé věci, kterých by se normálně zbavili nebo je vyhodili. Toto pro nás byla taky velká novinka, ale velmi důležitá, aby všichni ve firmě byli informovaní a měli přehled o tom, jak se posouváme dál.

Naše motto je „Zajistíme plynulý provoz vaší firmy“, co všechno si pod tím lze představit?

LS: Dokážeme firmám kompletně vyřešit jejich IT, od nejmenších součástek a kabelů, přes PC stanice a servery až po špičkové software a ERP systém včetně zálohování dat a zajištění bezvýpadkového provozu. Na našem webu www.cdc.cz je celé naše portfolio rozepsané detailněji včetně referencí a užitečných materiálů😊.

ZS: Já s oblibou říkám, že jsme vlastně takový butik, kde si lze krom oblečení koupit i boty, kabelku či doplňky a nechat se zároveň i učesat a namalovat, aby to všechno pěkně ladilo dohromady.

CDC Data myslí i na pomoc potřebným, jaké organizace firma v poslední době podpořila nebo se chystá podpořit?

LS: Pravidelně před Vánoci pořádáme zaměstnaneckou sbírku, kde vklad zaměstnanců násobíme 2x a peníze pak rozdělíme mezi 3 vybrané projekty.

ZS: Letos jsme vybrali celkem 140 tis. Kč, což je skvělé a peníze rozdělíme mezi Denní stacionář v Mikulově, Dětský domov ve Dvoře Králové nad Labem a nadaci Dobrý anděl.

Spousta lidí včetně našich zákazníků zná víno z vinařství Strapina, které má původ pod Pálavskými vrchy, jak souvisí s Vaší rodinou?

LS: S vinařením pod Pálavou začínal můj děda v roce 1945, protože přišel do pohraničí po válce z Lopeníka, učil se víno dělat od starousedlíků. Postupně jsme dělali víno všichni, tedy můj otec, já – ale to bylo spíš jako koníček. Následně se nejstarší syn začal vinaření věnovat na plný úvazek a dal vinařství dnešní podobu. Do vinohradu i sklepa taky občas zavítám, abych zhodnotil jak se mu daří.

ZS: Mít vinaře v rodině není vůbec špatné, zejména když je potřeba degustovat nové vzorky😊. Zároveň to ale také znamená, že celá rodina jde pomáhat během roku vždy, když je to potřeba – je to opravdu rodinné vinařství. Dokonce se najdou i tací odvážlivci ve firmě, kteří nám pravidelně pomáhají nebo se zeptají, jestli pomoc nepotřebujeme.

Na závěr jestli dovolíte poodkrýt trochu ze svého soukromí. Jste manželé a přitom majitelé firmy a kolegové, jak moc vám práce zasahuje do soukromého života? Zbývá vám čas ještě na nějaké společné rodinné aktivity? Jak odpočíváte a relaxujete?

ZS: Prací žijeme všude, ať už v kanceláři nebo doma, ale často i na dovolené. Syn hraje hokej, takže spoustu času trávíme u ledu. Tajně doufám, že dcera si vybere nějaký letní sport, kde nebudou potřeba teplé boty, čepice a rukavice 😊. Pokud mi zbyde trocha času jen pro sebe, tak určitě sahám po pěkné knížce… momentálně mám rozečtené „Matkovražedkyně“ a dnes večer bych je chtěla konečně dočíst ….. včera k nám totiž přijela maminka i s tatínkem na pár dnů na návštěvu, tak snad bude čas 😊.

LS: Já relaxuji jednoznačně na motorce, několikrát za rok si vyrazím na kratší (nebo i delší) výpravu. Nejraději vyrážím s kamarády na východ, kde není krajina tak zasažena civilizací a objevená turisty. Letos jsem si udělal radost a vyjel na týden vyzkoušet jízdu v saharských písečných dunách. Bylo to skvělé, takže jsem si už zamluvil místo ve výpravě i na příští rok. Spoustu radosti mi ale přináší i pobyt s rodinou při všech společných aktivitách.

LS+ZS: Blíží se nejkrásnější svátky v roce, přejeme proto všem zaměstnancům, zákazníkům a obchodním partnerům ať těch pár svátečních dnů stráví v pohodě, společně se svými rodinami a ať se jim vyplní jejich nejtajnější přání.

No nového roku přejeme hlavně pevné zdraví, štěstí a v neposlední řadě i spoustu pracovních úspěchů 😊 😊 😊.

Zdenka a Luboš

Mohlo by vás zajímat

Klíčové faktory pro úspěšné Disaster recovery Disaster recovery

Klíčové faktory pro úspěšné Disaster recovery

2. 10. 2023

Firemní data jsou neocenitelným majetkem každé společnosti, protože slouží jako základ pro strategické rozhodování, umožňují lepší porozumění zákazníkům a personalizaci služeb, jsou klíčové pro inovace a zároveň…

Číst více
Společnost Rieker díky M-Files šetří čas i náklady čímž dosahuje vyšší efektivity

Společnost Rieker díky M-Files šetří čas i náklady čímž dosahuje vyšší efektivity

26. 9. 2022

Rodinná firma Rieker vyrábí vysoce kvalitní boty a příslušenství, kterým zásobuje asi 9 000 nezávislých prodejců. Disponuje více než 20 000 zaměstnanci a vlastní výrobní závody v Maroku, na Slovensku,…

Číst více
Slavíme desetileté výročí s M-Files

Slavíme desetileté výročí s M-Files

21. 8. 2020

V červenci 2020 je tomu přesně deset let, co jsme navázali partnerství se společností M-Files a započali distribuci tohoto DMS systému v Čechách a na Slovensku. Toto výročí nás přimělo k malému…

Číst více
Kdy je vhodné zavést systém správy dokumentů?

Kdy je vhodné zavést systém správy dokumentů?

17. 4. 2023

Žijeme v digitální době a ať už chceme nebo ne, organizace se potýkají s rostoucím množstvím dokumentů, které potřebují spravovat. Typicky se jedná o dokumenty, jakými jsou: faktury, smlouvy,…

Číst více