8. 11. 2021
4 min.
Michaela Králová

Tým CDC Data se představuje/4.díl – Pavol Paulovčin

Tým CDC Data se představuje/4.díl – Pavol Paulovčin

Vedoucím střediska infrastruktury a outsourcingu je v CDC Data Pavol Paulovčin. Oficiálně sídlí na naší pražské pobočce, ale vyráží i do terénu pokud je třeba, protože osobní jednání se zákazníky nic nenahradí. Nahlédli jsme trochu pod pokličku jeho střediska a přinášíme vám prostřednictvím našeho rozhovoru informace o tom, co může jeho tým zákazníkům nabídnout a čím se např. lišíme od konkurence.

  • Palo, jak dlouho patříš do týmu CDC Data a jak ses k této profesi dostal?

Do týmu CDC Data patřím od roku 2006. V tom čase CDC Data shánělo linuxového specialistu pro některé zákazníky v Praze, tak jsem se přihlásil do VŘ a tak nějak to vyšlo. Na této pozici jsem oficiálně pracoval asi do roku 2013 a neoficiálně mimo jiné aktivity dodnes, protože tento směr mě stále baví a aktivně se tomu věnuji.

  • Na jaké pracovní pozici pracuješ nyní a čemu všemu se tvé středisko věnuje?

Mám na starosti vedení infrastruktury a dodávky objednaných služeb pro zákazníky CDC Data včetně outsourcingových služeb.

  • Vyjmenuješ ve zkratce, jaké konkrétní služby v rámci tohoto oddělení zákazníkům poskytujeme?

Od dodávek kompletního řešení ICT infrastruktury, přes dodávky služeb a zdrojů pro interní IT našich zákazníků až po nestandardní řešení, které jsou pro naše zákazníky velmi důležité a díky kterým se, i mimo jiné skutečnosti, odlišujeme od standardní konkurence.

  • Jak funguje servis pro naše smluvní zákazníky?

Nemusí to být jen pro smluvní zákazníky, servis beru jako službu, kterou poskytujeme všem zákazníkům. Od standardních helpdeskových tiketů, které jsou pro zákazníky, přes podporu L2 specialistů (technici vyšší úrovně) kteří řeší složitější problémy, čistě technické aktivity onsite, až po aktivity obchodu. Těší mě, že máme velmi krátkou dobu odezvy helpdesku a dispečinku a jsme schopni vytvořit obchodní nabídku řešení v relativně krátké době. 

  • Máš na starost nemalou skupinu lidí, kolik vás je a jaký jsi nadřízený? Pracujete jako tým dohromady, nebo se vaše práce skládá spíš z individuálních činností jednotlivých pracovníků?

Pro dodávky servisních a jiných služeb v odpovědnosti infrastruktury pro naše zákazníky jsou nejdůležitější lidské zdroje, které tyto služby v podstatě zákazníkům dodávají. Nejdůležitějším faktorem pro úspěšné poskytování služeb zákazníkům je umět využít potenciál těchto zdrojů, což může být někdy velmi složité. Proto se snažím využívat interní a externí týmy, které znají své odpovědnosti a umí se dle požadované situace velmi dobře zařídit. V podstatě se jedná o 3 interní týmy a jeden externí, čítající celkem 36 lidí.

A jaký jsem nadřízený? Snažím se být součástí všech týmů, sdílet s nimi všechny úspěchy i nezdary. Samozřejmě se někdy stane, že ne vždy mé názory reflektují názory většiny nebo menšiny, případně daného týmu. Proto se snažím na danou problematiku dívat ze všech možných směrů, ale v každém případě je mým cílem společná domluva a spokojenost všech zainteresovaných stran. Na druhou stranu, pokud by to bylo všechno jednoduché a jednotvárné, tak by nás to ani nebavilo.

  • Co obnáší tvůj běžný pracovní den, čemu věnuješ nevíce času?

Můj pracovní den je hodně o komunikaci. Je pro mě velmi důležité, aby naši zaměstnanci a zákazníci věděli, že se na mě můžou kdykoli obrátit s tím, že dostanou požadovanou odpověď. Další část je čistě technická, snažím se být aktivní i ve standardních činnostech, které kolegové vykonávají v jednotlivých infrastrukturních týmech, nezapomenout na pracovní operativu, což musí být pro jakéhokoli vedoucího týmu velmi důležité. Hodně komunikuji s obchodem, řeším pre-sale podporu, velmi často komunikuji přímo se zákazníkem. Pak papíry, vyplňování různých interních a externích systémů, tabulek nebo vyřizuji oficiální reakce pro dané zakázky. A čas od času vymyslím nějaké originální řešení, které se dá prodat. Je toho opravdu dost. 

  • Obor IT je v čase hodně proměnlivý, jak se přizpůsobuješ změnám a inovacím ty popř. tví kolegové?

Velmi jednoduše a na druhou stranu velmi složitě. Záleží na konkrétní situaci a celkovém směřovaní firmy. Obecně se snažíme udržovat vysoký rozhled primárně pro technologie, které tvoří jeden z pilířů našich služeb.

  • Máme něco k pochlubení, čím bychom mohli zákazníka motivovat, aby si vybral právě nás?

Máme perfektní tým technických specialistů na různých úrovních, kteří na požadavky reagují velmi rychle. A nejlepší na tom je, že každý jednotlivec svojí práci a odpovědnost na 100 procent zná.

  • Vzpomeneš si na nějaký speciální, nebo neobvyklý požadavek od zákazníka, který se vám podařilo vyřešit?

Cca 5 procent všech požadavků je speciálních a neobvyklých, protože se velmi často stává, i když se to takto v začátku nejeví, že je tam nějaká skutečnost, která ze standardního požadavku udělá v očích zákazníka v podstatě neřešitelný problém. Ale na to jsme tady my, abychom to vymysleli, navrhni a realizovali. Opravdu, málokdy se stává, že na požadavek nemáme odpověď, toho si u kolegů cením nejvíce. Nedávno jsme třeba řešili zvláštní požadavek na fyzickou demontáž jedné již odpojené telefonní ústředny u zákazníka s tím, že když ji fyzicky odpojíme, přestane fungovat bankomat, který je nedaleko.

  • Máš v rukávu nějakou zábavnou historku ze zákulisí firmy?

Ano, na jednom neoficiálním – dá se říct firemním teambuildingu – jsem chtěl skočit do bazénu z balkónu, tak jako ostatní kolegové, ale v půlce skoku jsem si vzpomněl, že vlastně skočit nechci, ale už to nešlo vzít zpět a do bazénu jsem se trefil jen napůl. Naštěstí jsem si z toho neodnesl žádné fyzické ani mentální následky.

  • Dovolíš nám nahlédnout i do tvého soukromí? Čemu se věnuješ po práci, máš nějaké koníčky, nebo záliby pro volný čas?

Jelikož jsem čerstvý rodič, tak se po práci primárně věnuji rodičovským povinnostem, ale nezanedbávám ani standardní koníčky, kterými jsou hlavně knihy, filmy, seriály, historické dokumenty, snooker a sem tam se projedu na malé motorce. Často navštěvuji zapomenutá historická místa, zříceniny hradů či usedlostí. U nás v pohraničí, v okolí České Lípy, kam jsem se poměrně nedávno přestěhoval, jich je naštěstí zatím celkem dostatek, tyto zajímavá místa se pak snažím zmapovat a kategorizovat.

palo_palovcin

Mohlo by vás zajímat

Předpovědi pro průmysl v oblasti výroby v roce 2023

Předpovědi pro průmysl v oblasti výroby v roce 2023

16. 1. 2023

Letošní rok výrazně ovlivní intenzivní globální konkurence, složité požadavky zákazníků a zpřísňující se předpisy. Výrobci už dobře znají turbulentní tržní podmínky, nicméně současná globální situace je…

Číst více
Předpovědi datového průmyslu pro rok 2022

Předpovědi datového průmyslu pro rok 2022

21. 3. 2022

Přinášíme vám další predikci pro rok 2022, tentokrát od našeho partnera M-Files, zaměřenou na datový průmysl, zejména umělou inteligenci, práci s dokumenty a interní spolupráci. Už více…

Číst více
Optimalizace plánování údržby majetku nemusí být náročnou výzvou díky umělé inteligenci v rámci ERP Plánování údržby a její optimalizace díky AI

Optimalizace plánování údržby majetku nemusí být náročnou výzvou díky umělé inteligenci v rámci ERP

15. 4. 2024

Pro minimální narušení provozu, bezpečnosti, dodržení předpisů a ochrany zdraví musí být týmy údržby schopny efektivně plánovat a rozvrhovat činnosti, opravy a kontroly třeba i tisíců složitých zařízení a zároveň…

Číst více
Jak může správa klientských informací pomoci vaší firmě získat více zakázek Více zakázek díky chytrému DMS

Jak může správa klientských informací pomoci vaší firmě získat více zakázek

19. 2. 2024

Firmy poskytující profesionální služby od účetních přes finanční služby až po poradce si velice dobře uvědomují, že získávání nových klientů (a udržení těch stávajících) je pro ně…

Číst více