11. 10. 2021
4 min.
Michaela Králová

Tým CDC Data se představuje/3.díl – Michael Vojtek

Tým CDC Data se představuje/3.díl – Michael Vojtek

Středisko dokumentových služeb a tiskáren má v CDC již řadu let na starost Ing. Michael Vojtek. Co se v jeho středisku dennodenně odehrává, jaké má vzpomínky na své začátky a vize do budoucna, to vše a ještě mnohem víc se dozvíte v našem rozhovoru.

  • Michale, jak dlouho pracuješ v CDC Data a co tě k nám do firmy přivedlo?

V CDC Data pracuji od roku 1998, což je více než 20 let na jednom místě. V té době jsem hledal větší prostor pro realizací svých vizí a také nemalou roli sehrála nabídka tehdejších majitelů CDC Data na vytvoření samostatné divize.

  • Jaké byly tvé začátky a co všechno se od té doby změnilo?

Když si vzpomenu na naše začátky, tak ani nemohu uvěřit, jaké jsme měli tehdy podmínky k práci. Během těch 23 let se změnilo snad úplně všechno. Mravenčí pílí jsme se každý rok posunovali k vysněnému cíli.

  • Na co konkrétně se nyní zaměřuje tvé středisko, jaké služby zákazníkům umíme poskytnout a v čem je naše přidaná hodnota?

Jednoduše řečeno naše motto je „Staráme se o vaše dokumenty“. V současné době se soustředíme na transformaci původního střediska, jehož hlavní náplní byly dodávky tiskáren a tisková řešení, na středisko Dokumentová řešení. Snažíme se poradit zákazníkovi jak efektivně dokumenty vytěžovat,  vytvářet, řídit jejich životní cyklus a jak dokumenty efektivně spravovat.

Naše největší přidaná hodnota je v tom, že se nesnažíme zákazníkovi vnutit nějaká prefabrikovaná řešení, ale vždy se snažíme zákazníka pochopit, zjistit jak funguje a poradit mu co nejjednodušší a nejefektivnější  řešení. Z tohoto pohledu si vybíráme i naše partnery a dodavatele, kteří nám poskytují silné zázemí a podporu. Mohu jmenovat např. Konica Minolta, M-Files, Zebra a další.

  • Popíšeš ve zkratce, jak funguje náš zákaznický servis?

Na zákaznickém servisu jsme dlouho pracovali a jsme rádi, že to je jedna z věcí, které si na nás zákazníci cení. Snažíme se, aby provoz našich služeb byl co nejvíce plynulý a bez výpadků. Drtivou většinu zákaznických požadavků řešíme on-site.

Klíčové pro fungování našeho zákaznického servisu jsou tři složky:

  1. Vzdálený monitoring našich zařízení – Umožňuje nám na dálku monitorovat stav zařízení a tím předcházet výpadkům z důvodů poruch nebo nedostatku provozních náplní.
  2. Dispečink a helpdesk – Požadavky zákazníka jsou vždy převzaty včas a jsou okamžitě řešeny, navíc má zákazník vždy přehled, v jakém stavu se požadavek nachází.
  3. Logistika provozního materiálu – Díky dostatečným skladovým zásobám jsme schopni dodat náhradní díly kamkoli v České republice do druhého dne
  • Jaký je tvůj běžný pracovní den? Řešíš dennodenně ty stejné věci, nebo je každý den jiný?

Má práce je velmi pestrá, protože se snažím být v kontaktu se všemi složkami celého procesu poskytování služeb. Od návrhu řešení až po samotnou realizaci či poskytování služeb. Ne, že bych všechno dělal sám, ale snažím se mít přehled o celém procesu a přemýšlet, co bychom mohli vylepšit, změnit nebo přidat, aby byl zákazník ještě více spokojený. A spokojený zákazník se na nás opakovaně obrací, což znamená vyšší příjmy, které můžeme investovat nejen do technologií, ale také do lidí.

  • Setkáváš se s nějakými výjimečnými/nestandardními požadavky ze strany zákazníků?

Tak určitě. Zrovna teď stojíme před jednou velkou výzvou, jedná se o projekt Digitalizace jedné velké společnosti. Ale vždy se snažíme se zákazníkem probrat, zda neexistují nějaká jiná, jednodušší řešení.

  • Utkvěla ti v paměti nějaká speciální zakázka, kterou jsme v minulosti realizovali?

Určitě se jedná o zakázky, které nás vždy posunuly o úroveň výše. Jedna z prvních velkých byla pro lékárenský velkoobchod Alliance Healthcare. Díky tomu, že jsme, na rozdíl od konkurence, byli schopni  na začátku investovat více času do pochopení zákazníka a pilotního provozu, podařilo se nám získat klienta, se kterým spolupracujeme už více než 17 let. Navíc to byla logisticky velmi náročná akce, instalace celkem 30 velkokapacitních tiskáren probíhala na 6 velkoskladech po celé ČR. Ročně na našich zařízeních vytisknou více než 20.000.000 stran.

  • Co tě na tvé práci těší a co je pro tebe naopak méně oblíbené?

Jednoznačně spokojenost zákazníka. Když zákazník zavolá a začne větou, „Já jsem s vámi velmi spokojen a chtěl bych objednat další služby“, nebo řekne „Mně se s vámi velmi dobře spolupracuje, dokázali byste realizovat tento projekt?“, tak to je opravdu velká odměna. Samozřejmě hned po výplatě 😊.

To, co je trochu nepříjemné, je když zákazník neví přesně, co chce. To se potom člověk dostává do ne úplně komfortní situace. Ale i to je součást naší práce a musíme na to být připraveni. Díkybohu se to stává velmi výjimečně.

  • Připravuješ v rámci svého střediska nějaké novinky, na které se zákazníci mohou těšit?

Ano, připravujeme a již jsme absolvovali nějaké úvodní webináře. V dnešní době nabývá dokument v elektronické podobě čím dál větší význam. S tím souvisí také elektronické podepisování dokumentů. Před několika měsíci jsme zahájili spolupráci s tuzemskou společností SIGNI, která se na elektronické podepisování dokumentů specializuje. Pomohli jsme vyvinout také speciální konektor pro document management systém M-FILES, jehož jsme partnerem a distributorem pro ČR a SR.

Další aktivitou, na kterou se aktuálně soustředíme je automatizované vytěžování dat z dokumentů jako jsou faktury, smlouvy a další. Zde již delší dobu spolupracujeme se společností DOCU-X.

  • Prozradíš mi i něco z tvého soukromí? Jaké jsou tvé koníčky či záliby pro volný čas?

Volný čas je velmi cenný. Jsem ženatý a mám dvě děti, dcery. Dokonce jsem již 3 roky dědečkem. Jinak jsem celoživotní sportovec, hrál jsem závodně tenis, a před deseti lety jsem k tomu přidal i golf. Rád trávím čas v přírodě a poslední dobou mě chytlo i kolo. Dobré společnosti a sklence vína se nevyhýbám.

Mohlo by vás zajímat

Již po sedmé v řadě byla společnost IFS jmenována lídrem v Gartner® Magic Quadrant™ pro rok 2022 pro správu terénních služeb

Již po sedmé v řadě byla společnost IFS jmenována lídrem v Gartner® Magic Quadrant™ pro rok 2022 pro správu terénních služeb

28. 11. 2022

Společnost IFS byla již po sedmé za sebou jmenována lídrem v Gartner Magic Quadrant pro Field Service Management. Ve zprávě za rok 2022 se IFS umístila na nejvyšší…

Číst více
Klíčové faktory pro úspěšné Disaster recovery Disaster recovery

Klíčové faktory pro úspěšné Disaster recovery

2. 10. 2023

Firemní data jsou neocenitelným majetkem každé společnosti, protože slouží jako základ pro strategické rozhodování, umožňují lepší porozumění zákazníkům a personalizaci služeb, jsou klíčové pro inovace a zároveň…

Číst více
IFS Cloud 2021 R2

IFS Cloud 2021 R2

22. 11. 2021

Společnost IFS představila letos na podzim další vydání verze IFS Cloud. Zjistěte, jak tento inovovaný systém může prospět vašemu podnikání. IFS Cloud spojuje prvky zákazníků,…

Číst více
Slavíme desetileté výročí s M-Files

Slavíme desetileté výročí s M-Files

21. 8. 2020

V červenci 2020 je tomu přesně deset let, co jsme navázali partnerství se společností M-Files a započali distribuci tohoto DMS systému v Čechách a na Slovensku. Toto výročí nás přimělo k malému…

Číst více