9. 5. 2022
2 min.
Jiří Prokeš

Proč spolupráce formou práce na dálku ve světě neustále roste

Proč spolupráce formou práce na dálku ve světě neustále roste

Odborníci již léta tvrdí, že práce na dálku – jinak známá jako práce z domova nebo home office – bude dále „vlnou budoucnosti“. Málokdo však předpovídal, že tato vlna rychle dorazí do skutečného světa tak rychle, aby se stala „novým normálem“.

Nedávná studie ukázala, že asi 20 % lidí uvedlo, že před vypuknutím epidemie COVID-19 pracovali z domova. Ke konci roku 2021 údajně 71 % pracovníků pracovalo z domova. Dalších 54 % uvedlo, že by raději pokračovali v práci na dálku poté, co pandemie ustoupí do endemické podoby. Pro většinu společností představuje tato změna paradigmatu výzvu z hlediska budování nové technologické infrastruktury, která rovnoměrně usnadňuje nejméně tři režimy práce – v kanceláři, vzdálený nebo kombinovaný.

Klíčový význam má role platforem pro správu informací, které jsou postavené na smyslu pro spolupráci a komunikaci – zejména pro společnosti s pracovníky v odlehlých zemích a časových pásmech. Steve Jobs jednou řekl: „Velké věci v podnikání nikdy nedělá jeden člověk; dělá je tým lidí.“ Aby však organizace dělala „skvělé věci“, potřebuje „lepší“ nástroje pro komunikaci a spolupráci.

Čelte výzvě „kdekoli a kdykoli“

Jak se pracovníci stále rozšiřují do vzdálených týmů, nelze přeceňovat důležitost a hodnotu projektové spolupráce. Specialisté musí být schopni spolupracovat kdekoli, kdykoli a prakticky z jakéhokoli zařízení. Studie společnosti Gartner z roku 2021 odhaduje, že téměř 80 % pracovníků používá nástroje pro spolupráci – což je nárůst o více než 40 % od prvního čtvrtletí roku 2020.

Spolu s tímto posunem přišly nové výzvy ale také skličující zjištění. Pracovníci například uvedli, že nemají přístup ke klíčovým dokumentům kvůli nedostatku spolupracujících a dostupných systémů správy dokumentů. Nejen pracovníci byli rozptýleni, ale také jejich dokumenty a data. Nebo ještě hůř, pracovníci používali nesprávné verze dokumentů, protože se často ztráceli v džungli e-mailových příloh.

Řešení frustrace z home office

Jak se tedy společnosti orientované do budoucna vypořádají s těmito výzvami a vytěží ze svých vzdálených pracovníků a pracovníků v kanceláři to nejlepší? Řešením je špičková platformou pro správu informací.

Pracovníci musí mít možnost snadno a bezpečně sdílet informace a také produktivněji spolupracovat. Nemohou to udělat, pokud jsou klíčové informace uzamčeny v různých datových systémech nebo jsou umístěny na pevném disku v kanceláři.

Dobré zprávy? Řešení pro správu dokumentů, jako je M-Files všem těmto výzvám pro vzdálené pracovníky dokáže čelit a překonat je. Bez ohledu na to, kam nebo na co váš tým zaměřuje své zdroje a čas, všechna důležitá data jsou uložena v jednom centralizovaném úložišti, takže každý má přístup přesně k tomu, co potřebuje. Výsledek? Zlepšení komunikace s klienty i mezi sebou navzájem.

Udržujte klienty v povědomí

Digital-first experience již dlouho představuje příležitost pro organizace, jak vytvářet personalizovanější klientské zkušenosti. Pokud například klient potřebuje dokument, váš tým musí mít zavedený efektivní systém, aby bylo načítání jednoduché a bezpečné. Řešení jako M-Files zmírňují problémy v těchto oblastech tím, že zpřístupňují obsah interně i externě – ale pouze těm, kteří potřebují přístup. Pokroky, jako jsou tyto, jsou v konečném důsledku důvodem, proč spolupráce během předchozích dvou let nadále rostla, a to i přes masivní narušení způsobené COVID-19. Když lidem dáte zdroje, které potřebují k tomu, aby podávali co nejlepší výkon, tak to udělají.

Chcete-li zjistit, jak může vaše organizace posunout spolupráci na novou úroveň a realizovat téměř 270% nárůst návratnosti investic, kontaktujte nás, profesionály přes M-Files, ještě dnes.

Mohlo by vás zajímat

Umělá inteligence v terénních službách – od vize k realizaci Umělá inteligence v terénních službách

Umělá inteligence v terénních službách – od vize k realizaci

9. 9. 2024

Umělá inteligence je v současné době možná nejdiskutovanějším pojmem v oblasti terénních služeb. Přesto je pro organizace stále náročné ji efektivně a smysluplně uplatnit. Průzkum Voice of the…

Číst více
Společnost ZAT úspěšně realizovala upgrade svého ERP systému IFS Úspěšný upgrade IFS Cloud ve společnosti ZAT

Společnost ZAT úspěšně realizovala upgrade svého ERP systému IFS

1. 7. 2024

Společnost ZAT, přední světový dodavatel automatizace průmyslových procesů, úspěšně provedla modernizaci svého ERP systému na nejnovější verzi IFS Cloud. Upgrade ERP systému byl třetí významnou…

Číst více
Tým CDC Data se představuje/14. díl – Jan Špůr

Tým CDC Data se představuje/14. díl – Jan Špůr

14. 11. 2022

Tentokrát jsme zavítali mezi programátory na pobočku do Dvora Králové n.L. a vyzpovídali Honzu Špůra, kolegu, který  u nás pracuje už od dob svých studií a zůstal nám…

Číst více
Otevřeli jsme novou pobočku v Žilině

Otevřeli jsme novou pobočku v Žilině

17. 5. 2021

V rámci rozšíření naší působnosti na Slovensku, otevíráme v květnu novou pobočku v Žilině. Kanceláře se nachází v polyfunkčním objektu Rezidencia lesopark Žilina. Pro fungování na Slovensku byla…

Číst více