12. 6. 2025
2 min.
Michaela Králová

Jak efektivně spravovat smlouvy a podepisovat je elektronicky?

Jak efektivně spravovat smlouvy a podepisovat je elektronicky? Efektivní správa smluvní dokumentace

Správa smluv je ve firmách často zdlouhavý a složitý proces. Dokumenty se ukládají na různých místech, chybí jim auditní stopa a připomínkování i schvalování probíhá e-mailem bez jasné struktury. Jaké jsou důsledky? Ztracený čas, riziko možných chyb i zmeškané termíny.
Díky moderním nástrojům, jako je systém M-Files však můžete celý životní cyklus smluvních dokumentů digitalizovat a výrazně zefektivnit.

Kompletní správa smluv od vzniku až po archivaci

M-Files umožňuje spravovat smlouvy od jejich vytvoření přes schvalování a podepisování až po archivaci. Využíváte přitom schválené šablony, napojené na katalog partnerů, a snadno přiřazujete role jednotlivým zaměstnancům, od vlastníků dokumentů až po schvalovatele. Každý krok v procesu má jasného odpovědného pracovníka, kontaktní osoby protistran i podepisující osoby. Díky tomu máte vždy přehled o tom, kdo je za co zodpovědný, a celý proces je rychlejší, přehlednější a bezpečnější.

Přehledné a automatizované připomínkování, schvalování i podepisování

M-Files přináší automatizované workflow pro připomínkování a schvalování dokumentů. Zapojené osoby jsou cíleně informovány a systém hlídá všechny klíčové termíny včetně podpisů, účinnosti smlouvy nebo nutnosti její kontroly.

Navíc můžete dokumenty snadno sdílet s protistranou bez nutnosti zasílat je e-mailem. Protistrana dostane notifikaci, dokument připomínkuje nebo podepíše přímo v zabezpečeném prostředí, přičemž celý postup je automaticky zaznamenán do auditní stopy.

Příklad workflow zpracování dokumentu

Rychlé a bezpečné elektronické podepisování

Elektronické podepisování výrazně urychluje uzavírání smluv. M-Files podporuje integrace s předními řešeními, jako jsou DocuSign, Adobe Acrobat Sign a český poskytovatel Signi.

S využitím Signi je proces jednoduchý a srozumitelný i pro osoby, které nemají kvalifikovaný elektronický podpis. Podepsat smlouvu lze pohodlně ve webovém prohlížeči nebo na mobilním zařízení, a to bez nutnosti registrace. Dvoufaktorové ověření přes e-mail a telefonní číslo zajišťuje bezpečnost a každý dokument obsahuje elektronickou pečeť i časové razítko.

Dlouhodobá archivace v souladu s předpisy

Po podepsání je smlouva automaticky archivována dle interního archivačního a skartačního řádu firmy. M-Files umožňuje dlouhodobé uložení dokumentů, správu časových razítek a v případě potřeby i jejich přerazítkovávání. Pro vyšší míru bezpečnosti je možné využít důvěryhodný archiv.

Digitalizace dalších firemních agend

M-Files není jen o smlouvách. Platforma pomáhá digitalizovat i další klíčové oblasti, jako jsou např. vytěžování a schvalování faktur, správa řízené dokumentace, příprava a schvalování obchodních nabídek, správa datových schránek, personálních dokumentů, marketingových materiálů, certifikátů, projektové dokumentace a dalších.

Přínosy pro firmy

Nasazením systému M-Files můžete získat mnoho výhod. Mezi ty největší patří centralizace všech důležitých informací na jednom místě, rychlé vyhledávání a efektivní správa dokumentů, sjednocené a intuitivní uživatelské prostředí napříč zařízeními, vysoká míra zabezpečení spolu s kompletní auditní stopou a také flexibilita v podobě možnosti provozu on-premise nebo v cloudu.

Podle studie Forrester Total Economic Impact™ nasazení M-Files přináší až 70% zvýšení efektivity pracovních procesů, 65% zrychlení vyplňování dokumentů a 50% zlepšení vyhledávání informací, to vše s velmi rychlou návratností investice.

Pokud vás řešení M-Files zaujalo, neváhejte se na nás obrátit, v oblasti správy dokumentů máme mnoholeté zkušenosti. Jsme distributorem M-Files pro Českou republiku a Slovensko již od roku 2010 a máme za sebou celou řadu úspěšných implementací a řešení na míru.

Mohlo by vás zajímat

Kdo nám věří/4. část BONATRANS GROUP a.s. Chytrá správa dokumentů

Kdo nám věří/4. část BONATRANS GROUP a.s.

14. 3. 2022

V dalším díle našeho seriálu zákaznických referencí vám představujeme společnost BONATRANS GROUP a.s. a její referenci na náš systém M-Files. O společnosti BONATRANS BONATRANS GROUP a.s.,…

Číst více
CZ LOKO implementuje nový informační systém   CZ LOKO implementuje IFS Cloud

CZ LOKO implementuje nový informační systém  

31. 3. 2025

Společnost CZ LOKO a.s., přední evropský výrobce kolejových vozidel, se rozhodla ve spolupráci s CDC Data modernizovat své firemní procesy prostřednictvím ERP systému IFS Cloud. Projekt…

Číst více
Co přináší NIS2 – nová směrnice o kyberbezpečnosti Co přinese NIS2 a jak se na ni připravit

Co přináší NIS2 – nová směrnice o kyberbezpečnosti

29. 1. 2024

V roce 2016 Evropská unie schválila směrnici o bezpečnosti sítí a informací, známou jako NIS. Tato směrnice, oficiálně označená jako Směrnice Evropského parlamentu z roku 2016, měla za…

Číst více
Desatero práce na dálku

Desatero práce na dálku

1. 6. 2021

Koronavirová pandemie v roce 2020 přinesla firmám bezpochyby velké potíže v podnikání, zejména těm, které se spoléhají na tradiční pracoviště. Nikdo nebyl včas varován, že taková situace…

Číst více

Webinář Využití umělé inteligence v oblasti správy firemních dokumentů

Zjistit více