9. 9. 2024
2 min.
Michaela Králová

Umělá inteligence v terénních službách – od vize k realizaci

Umělá inteligence v terénních službách – od vize k realizaci Umělá inteligence v terénních službách

Umělá inteligence je v současné době možná nejdiskutovanějším pojmem v oblasti terénních služeb. Přesto je pro organizace stále náročné ji efektivně a smysluplně uplatnit.

Průzkum Voice of the Field Service Engineer 2024 ukazuje, že pracovníci v první linii jsou ochotni a připraveni přijmout umělou inteligenci, a průzkum Service Leader’s Agenda 2024 označuje umělou inteligenci za hlavní technologickou investici pro vedoucí pracovníky. Otázkou zůstává, proč dochází k chybám v jejím úspěšném nasazení?

V nedávném podcastu pro inService™ se Scott Chrismer, senior viceprezident – Field Service & EAM Center of Excellence, podělil o své poznatky o tom, jak klienti společnosti IFS úspěšně přecházejí od vize umělé inteligence k její implementaci. Scott zdůrazňuje význam dat a způsoby jejich efektivní správy, abyste byli na umělou inteligenci připraveni, a také přístupy k implementaci podle osvědčených postupů. Zde uvádíme 5 nejzajímavějších poznatků. Chcete-li si poslechnout celý podcast, najdete ho ZDE.

Informační dilema

Významnou překážkou, se kterou vedoucí pracovníci terénních služeb potýkají, je nedostatečné využití stávajících dat. Organizace mají k dispozici velké množství dat, ale nedokážou je plně využít k dosažení klíčových cílů. Datová úložiště obsahují obrovský potenciál, ale přeměnit tato data na zisky, které by zvýšily efektivitu a snížily náklady ve službách, se zatím nedaří.

Postupné kroky k úspěchu

Integrace umělé inteligence není záležitostí náhlých a rozsáhlých změn, ale spíše vyžaduje pečlivý, postupný přístup založený na malých krocích. Tento postupný vývoj umožňuje organizacím lépe se přizpůsobit technologickým inovacím, aniž by musely čelit výrazným finančním nebo organizačním rizikům. Postupným zaváděním AI mohou kontrolovat náklady, průběžně optimalizovat procesy a zároveň využívat stále více výhod, které umělá inteligence přináší v podobě zvýšené efektivity a produktivity.

Lidský faktor

Řízení organizačních změn hraje zásadní roli při implementaci umělé inteligence, protože úspěch této transformace závisí na koordinovaném úsilí napříč celou organizací. Aby byl přechod na nové technologie co nejhladší, je klíčové zajistit nejen jasnou a otevřenou komunikaci mezi všemi zúčastněnými stranami, ale také sladění strategických cílů vedení s praktickými potřebami a zkušenostmi techniků a zaměstnanců v provozu. Zapojení všech úrovní organizace, od managementu až po terénní pracovníky, zaručuje, že všichni budou táhnout za jeden provaz, což umožní efektivnější přijetí změn a zajištění dlouhodobého úspěchu.

Partnerství jako důležitý pilíř

Partnerství a úzká spolupráce s dodavateli hrají klíčovou roli při úspěšné implementaci umělé inteligence. Pokud jsou dodavatelé zapojeni již od samotného začátku plánovacího procesu, posiluje to vzájemnou důvěru a vytváří pevný základ pro efektivní spolupráci. Tato důvěra a koordinace jsou nezbytné pro dosažení požadovaných výsledků, protože zapojení dodavatelů umožňuje nejen lepší porozumění technickým požadavkům, ale také přizpůsobení řešení konkrétním potřebám organizace. Silné partnerství mezi všemi zúčastněnými stranami tak výrazně zvyšuje šance na úspěšnou realizaci projektů v oblasti umělé inteligence.

Výhoda systému IFS

Společnost IFS je výjimečným příkladem úspěchu v oblasti využití umělé inteligence. Díky své jasně definované vizi a promyšlenému strategickému přístupu k implementaci AI ukazuje, jak zásadní vliv a významné přínosy může umělá inteligence přinést do řízení terénních služeb. IFS se svým odhodláním zavádět inovace a dosahovat vynikajících výsledků vytvořila nový standard v oboru. Stává se tak vzorem pro ostatní organizace, které se snaží následovat stejnou cestu a využít potenciál umělé inteligence k dosažení úspěchu.

Závěr

Cesta od prvotní vize k plné implementaci umělé inteligence je nejen plná náročných výzev, ale zároveň skýtá nespočet příležitostí k růstu a inovacím. Organizace, které dokážou tuto náročnou cestu úspěšně absolvovat, se mohou stát lídry ve svém oboru, zejména v oblasti terénních služeb. Takové společnosti nejenže nastaví nové standardy provozní dokonalosti, ale také výrazně zlepší zákaznickou zkušenost. Tím si zajistí konkurenční výhodu a dlouhodobou loajalitu zákazníků, čímž upevní svou pozici na trhu a vytvoří nové trendy, kterými se budou ostatní muset řídit.

Zdroj: www.ifs.com

Mohlo by vás zajímat

Jak minimalizovat výpadky a podchytit rizika aneb IT kontinuita pod kontrolou Disaster Recovery Supervision

Jak minimalizovat výpadky a podchytit rizika aneb IT kontinuita pod kontrolou

8. 9. 2025

Moderní firmy jsou dnes naprosto závislé na IT systémech. Stačí jediný výpadek, kybernetický útok nebo technická porucha a klíčové procesy se zastaví. To znamená ztrátu peněz,…

Číst více
Již po sedmé v řadě byla společnost IFS jmenována lídrem v Gartner® Magic Quadrant™ pro rok 2022 pro správu terénních služeb

Již po sedmé v řadě byla společnost IFS jmenována lídrem v Gartner® Magic Quadrant™ pro rok 2022 pro správu terénních služeb

28. 11. 2022

Společnost IFS byla již po sedmé za sebou jmenována lídrem v Gartner Magic Quadrant pro Field Service Management. Ve zprávě za rok 2022 se IFS umístila na nejvyšší…

Číst více
Udržitelnost ve světě tiskových služeb Udržitelnost ve světě tiskových služeb

Udržitelnost ve světě tiskových služeb

26. 2. 2024

Udržitelnost se stává v současné době ve světě byznysu stále důležitějším tématem. Firmy se stále častěji zamýšlejí nad tím, jak mohou snížit svůj ekologický otisk a přispět…

Číst více
Tým CDC Data se představuje/5.díl – manželé Strapinovi

Tým CDC Data se představuje/5.díl – manželé Strapinovi

20. 12. 2021

Na předvánoční čas jsme si pro naše čtenáře připravili speciální rozhovor s Lubošem a Zdenkou Strapinovými, vrcholnými představiteli CDC Data. Dozvíte se v něm něco z historie, něco ze…

Číst více