3. 10. 2022
3 min.
Michaela Králová

Tým CDC Data se představuje/13. díl – Zdeněk Vančura

Tým CDC Data se představuje/13. díl – Zdeněk Vančura

V dalším rozhovoru se nám představuje Zdeněk Vančura, vedoucí skupiny L2 technických specialistů, kteří řeší se zákazníky složitější části IT infrastruktury, kterou jsou zejména servery. Jak se k této práci dostal, co konkrétně obnáší, co ho na ní baví a co nikoliv, ale také čemu se věnuje ve volném čase, se můžete dočíst v jeho odpovědích.

Zdeňku, jak ses dostal k práci v CDC Data a jak dlouho u nás pracuješ?

Po zajímavé práci ve výrobních korporátech, kde jsem již neměl kam růst a potřeboval jsem změnu, hlavně pak vypadnout z fabriky, jsem začal koukal po příležitostech, až na mě před více jak 9 lety vykoukl zajímavý inzerát z CDC Data. Přátelská a rodinná atmosféra mě tu drží do dnes.

Co je tvou současnou pracovní pozicí a prošel jsi v CDC nějakým profesním vývojem?

Nastoupil jsem jako technický specialista na serverový HW a Integraci produktů Microsoft a VMware. Vzhledem k tomu, že firma byla menší než nyní, záběr specializace se rozšířil a zužitkoval jsem svoje zkušenosti z předchozího zaměstnání v mezinárodních společnostech.

Nyní se zaměřuji na návrh a provoz komplexní serverové infrastruktury, její integrace zákazníkům od návrhu, přes implementaci až po její dlouhodobý provoz.

Vedeš tým lidí, řekneš nám, jakým způsobem fungujete a co pro zákazníky zajišťujete?

Zákazníkům se snažíme vždy splnit všechny požadavky v rámci IT Infrastruktury, a hlavně jim doporučit ověřené technologie, jejich správnou konfiguraci a zabezpečení. V rámci týmu zajištujeme provoz klíčových systémů pro společnosti všech velikostí od firewallu přes servery až po zařízení koncových uživatelů.

Máš nějakou zpětnou vazbu od zákazníků na práci techniků?

Tak určitě, kluci jsou šikovní, proto jsou ohlasy na jejich práci kladné. Zpětnou vazbu dostávám buď přímo od zákazníků, zprostředkovaně např. přes náš helpdesk, nebo přes obchodníky, kteří jsou se zákazníky v kontaktu.

Je to samozřejmě i věc, se kterou v rámci managementu pracujeme a vyhodnocujeme.

Co obnáší tvůj běžný pracovní den, čemu ty osobně věnuješ nevíce času?

Pokud po ránu neřešíme nějaké noční výpadky, tak u kávy projdu monitoring a email, zdali je vše u našich zákazníků v pořádku. Pak si rozdělíme práce na údržbě nebo implementacích, odpoledne trávím nejvíce času na technických aktivitách u zákazníků, konsultace se zákazníky, práci na projektech a presale konsultace pro obchod.

Bez čeho se při práci neobejdeš? Co je tvůj hnací motor?

High-tech, dobré zázemí, dobrá nálada v rámci teamu a kvalitní káva 😊

Co tě na tvé práci baví? A je i něco co tě dokáže spolehlivě vytočit?

Denně pracujeme na zajímavých projektech, dle požadavků zákazníka, když je projekt více nestandardní a vyžaduje trochu toho developmentu, tak to je to, co mě baví.

Vytáčí mě akorát špatná komunikace, kvůli kterým pak vznikají zbytečné problémy a přílišná operativa v rámci projektů.

Setkáváš se při své práci s nějakými specialitami? Jaké zapeklité situace například musíš řešit?

Denně se ke mně dostávají na první pohled neřešitelné technické specialitky, které mi negují denní stereotyp.

Zapeklitým situacím se snažím předcházet kvalitním řešením na míru, aby se nemusely řešit, ovšem technickým závadám HW klíčových prvků se občas nevyhneme a musíme rychle reagovat, protože zákazník je kompletně bez funkční IT infrastruktury. Nevyhýbají se nám ani kybernetické útoky u našich zákazníků, kterým musíme čelit a zvyšovat zabezpečení.

V našem oboru je proto nezbytně nutné se neustále vzdělávat. Jakmile někdo zaspí, tak mu ujede vlak a je podle mě velmi náročné to dohnat.

Máš za sebou nějaký významný úspěch, kterým by ses mohl pochlubit?

Nerad se chlubím a nechci zakřiknout, ale daří se. Snažím se, aby byly všechny projekty, na kterých pracuji vždy úspěšné a zákazník byl spokojený, pak jsem spokojený i Já. Největším úspěchem jsou pro mě instalovaná kritická datacentra s DR a Cloudová řešení u velkých zákazníků.

Je obor IT zároveň i tvým koníčkem? Sleduješ aktivně trendy a novinky v této oblasti nebo se po práci raději věnuješ něčemu jinému?

IT je mým koníčkem už od útlého mládí a jak jsem jíž zmínil, je potřeba se denně vzdělávat. Ovšem po práci je taky potřeba vypnout, tak relaxuji na práci kolem domu nebo se věnuji dobrovolné činnosti.

Zažil jsi při práci nějakou humornou situaci, nebo třeba trapas, kterému se dnes už zasměješ?

Za tu dobu, co jsem v CDC jsem to zažil již mnoho, hlavně na firemních akcích, kde vládne přátelská a uvolněná atmosféra, např. skoky do metrového bazénu z 1.patra, o kterých se již psalo v předešlých dílech nebo ředitelská “Známka punku“ projevená na teambuildingu. 😊

Dovolíš nám nahlédnout i do soukromé části tvého života? Např. co rád děláš ve volném čase a kde jsi strávil letošní dovolenou?

Velká část volného času připadá mým nejbližším, pak již výše zmíněná práce kolem domu, kde dokončujeme novostavbu. Dále dobrovolná činnost, konkrétně velký koníček u dobrovolných hasičů a jiná aktivita v rámci obce.

Letos jsme se po delší době stavební činnosti opět dostali k moři. Po Středomoří jsme vyzkoušeli Černomoří z břehů Bulharska a užili jsme si to na plno.

Mohlo by vás zajímat

Novým servisním partnerem CyberPower je CDC Data

Novým servisním partnerem CyberPower je CDC Data

3. 4. 2023

Tisková zpráva ze dne 31.3.2023: Společnost CyberPower změnila svého servisního partnera pro Českou republiku a Slovensko a od 1. dubna 2023 bude veškeré servisní úkony realizovat společnost CDC…

Číst více
Otevřeli jsme novou pobočku v Žilině

Otevřeli jsme novou pobočku v Žilině

17. 5. 2021

V rámci rozšíření naší působnosti na Slovensku, otevíráme v květnu novou pobočku v Žilině. Kanceláře se nachází v polyfunkčním objektu Rezidencia lesopark Žilina. Pro fungování na Slovensku byla…

Číst více
Uspořte finance a zvyšte efektivitu serverů díky virtualizaci Virtualizace serverů

Uspořte finance a zvyšte efektivitu serverů díky virtualizaci

4. 9. 2023

Virtualizace serverů je moderní technologií, která umožňuje efektivní využití hardwarových zdrojů a snížení nákladů. Místo provozování několika fyzických serverů lze vytvořit jeden virtuální, který zvládne práci…

Číst více
Tým CDC Data se představuje/11. díl – Jaroslav Vlášek

Tým CDC Data se představuje/11. díl – Jaroslav Vlášek

13. 6. 2022

Account manažerem střediska IFS a čerstvým vítězem ankety „Zaměstnanec roku“ je Jaroslav Vlášek. Abychom vám ho blíže představili, položili jsme mu několik otázek. V jeho odpovědích se…

Číst více

Manuál - nový servisní systém Od 1. května přecházíme na nový servisní systém - pokyny a manuál jak tento systém ovládat naleznete zde.

ZJISTIT VÍCE