13. 9. 2021
2 min.
Michaela Králová

Transformace krizového managementu

Transformace krizového managementu

Krizoví manažeři čelí v současných dobách díky probíhající pandemii své největší výzvě. Zvětšují se regulační tlaky, komplikují se procesy související se správou vzdálených pracovníků a zároveň rostou objemy dat, které nebyly dosud patrné. Ve všech odvětvích je radikální transformace nutná k řešení rostoucích vnitřních a vnějších výzev. Je potřeba kreativních řešení, která nabízejí agilitu, posilují růst a ziskovost a zároveň umožňují komplexní přístup k řešení rizikových situací.

K řešení všech výzev potřebují krizoví manažeři jasné informace, kvalitní data a především 360 stupňový pohled. Kromě toho hledají analytiku a poznatky z dat na podporu rozhodovacích procesů.

Identifikace obvykle zahrnuje:

  • výčet zdrojů rizik pro podnikání
  • definici konkrétních rizik a problémů
  • identifikaci a vytvoření rámce pracovního rizika
  • analýzu a popis jednotlivých kroků rizikového řízení
  • identifikaci reakce na hrozby a příležitosti
  • identitu a vytvoření toku procesů či informací
  • vytvoření dokumentace rizik a problémů
  • získání plné a nepřetržité podpory od vrcholového managementu společnosti

Není neobvyklé, že identifikace představuje řadu dalších výzev, zejména kvůli množství informací dostupných v celé organizaci. V mnoha případech jsou kritické informace umístěny v neintegrovaných úložištích. Starší systémy, soubory na místních sdílených discích a nechráněné „stínové“ systémy, jako jsou tabulky nebo databáze.

Digitální transformace umožňuje, aby správa krizového řízení byla chytřejší, agilnější a strategičtější

Polovina všech organizací nebyla připravena na pandemii COVID-19 s aktualizovanými plány krizového řízení. Mnoho organizací uznává, že pandemie nebo podobná událost s rizikem globální krize nebyla na seznamu potenciálních hrozeb. Mnozí uznali, že data byla umístěna ve více zdrojích a bylo nutné je ručně stáhnout, což mělo neblahé následky.

Prvním krokem při transformaci rizikové funkce je určit, kde se zlepšit. Kde lze najít vylepšení. Jaké mezery v současných kritických procesech se objevily během pandemické krize? Pandemie poskytla odborníkům na rizika kritický a skutečný pohled na to, jak si současné procesy vedly v kritických situacích.

Cesta vpřed

Rozvíjející se digitální technologie poskytují obrovské výhody a podporu manažerům. Od integrace přes rozhraní API (Application Programming Interface), až po komplexní využití strukturovaných i nestrukturovaných metadat, což umožňuje inteligentnímu vyhledávání extrahovat plnou hodnotu z uchovávaných dat.

Rozvoj 360 stupňového pohledu na rizika, jejich vzájemný vztah a potenciální dopad na organizaci je zásadní pro budování odolnosti. Konsolidace do plně prohledávatelného prostředí, umožňující krizovým manažerům a dalším zúčastněným stranám bezpečně analyzovat data, sdílet informace a spolupracovat na obchodní expozici. 

Použití vhodných nástrojů

Frekvence a závažnost rušivých rizikových událostí nepochybně stoupá. Rizikové týmy musí mít schopnost plánovat, spouštět scénáře a efektivně reagovat na budoucí události, bezpečně a s vědomím, že data, která používají nebo poskytují, jsou co nejvíce faktická a téměř v reálném čase.

Využívání systému M-Files k bezpečnému sdílení dat nabízí vynikající přístup a zajištění toho, že jsou správné informace dostupné ve správný čas.  Mají výhodu umožnění interní i externí spolupráce, spolu s aktualizacemi informací, výměnou v reálném čase a sdílením znalostí.

Digitální transformace řízení rizik vylepšuje tradiční obchodní model a transformuje jej do sladěného, ​​kolaborativního a propojeného digitálního prostředí. Přijetím správných procesů, postupů a použitím nejvhodnějších nástrojů se schopnost sebevědomého vedení organizace krizí výrazně mění ve prospěch odborníka na rizika.

zdroj: https://resources.m-files.com/blog/risk-management-transformation

Mohlo by vás zajímat

M-Files inovuje uživatelské prostředí aplikace

M-Files inovuje uživatelské prostředí aplikace

24. 10. 2022

M-Files přichází s novým, vylepšeným rozhraním aplikace pro stolní počítače, které bude pro uživatele dostupné v rámci aktualizací v průběhu listopadu 2022. Nové uživatelské rozhraní nabízí lepší vrstvení informací,…

Číst více
Inovací technologie umělé inteligence M-Files zvyšuje přínos pro koncové uživatele Nové nástroje M-Files Aino přináší řadu výhod

Inovací technologie umělé inteligence M-Files zvyšuje přínos pro koncové uživatele

24. 6. 2024

Společnost M-Files, lídr v oblasti automatizace práce se znalostmi, představila nová vylepšení své technologie generativní umělé inteligence (GenAI), M-Files Aino. Nové funkce, které byly představeny během…

Číst více
Jak vybrat správný systém na správu dokumentů

Jak vybrat správný systém na správu dokumentů

22. 8. 2022

V tomto digitálním věku se systémy pro správu dokumentů staly nedílnou součástí každého podnikání nebo organizace. Každá společnost potřebuje správný DMS pro správu svých dokumentů…

Číst více
PF 2023

PF 2023

20. 12. 2022

Přejeme Vám krásné Vánoce a nový rok naplněný zdravím, radostí a pracovními i osobními úspěchy. Děkujeme Vám za dosavadní důvěru a těšíme se na další spolupráci.

Číst více

Změna adresy pobočky Praha Nově nás v Praze naleznete na adrese Sezemická 2757/2, Praha 20 - Horní Počernice