6. 1. 2025
2 min.
Michaela Králová

Robotický pomocník jménem TORY

Robotický pomocník jménem TORY Robot TORY - šikovný pomocník nejen pro obchody

Robotika se pomalu ale jistě stává nepostradatelnou součástí každodenního provozu, a to ve stále širší oblasti používání. Jedním z příkladů je i robot TORY, který zásadně mění způsob, jakým obchody provádějí evidenci zboží. Jeho specializací je rychlá inventarizace díky technologii RFID* a schopnosti skenovat položky s přesností až 99 %.

Toryho můžete potkat např. v oblíbených prodejnách se sportovním a outdoorovým vybavením, kde pracuje nonstop, nepotřebuje prémie ani dovolenou, nemluví a je zcela nekonfliktní. Průběžně skenuje regály a vytváří reporty pro doplňování zboží a výrazně usnadňuje a zrychluje proces inventury. Je až 10x rychlejší než jeho lidští kolegové, pracuje bezchybně a pokud má zrovna hotovo, může posloužit jako nákupní asistent.

Na projektu spolupracujeme se společností Fujitsu, která zajišťuje vzdáleně konfiguraci a programování robotů, zatímco tým CDC Data má vyškolené technické specialisty, kteří se starají o samotnou montáž a učí roboty detailní orientaci na dané prodejně. A jak to celé probíhá? „Po příjezdu na místo zajistíme kompletní sestavení, instalaci potřebného vybavení, umístění nabíjecí stanice, připojení k síti a provedeme detailní mapování prostoru pro zajištění jeho plné funkčnosti. Cílem je, aby byly naskenované všechny uličky mezi regály, sklad a aby se robot uměl sám nabíjet. Po úvodním nastavení a pečlivém otestování provádíme pravidelný servis, aby byla zajištěna bezchybná dlouhodobá funkčnost.“ Uvedl Daniel Markalaus, vedoucí skupiny techniků.

Tory je jedním z celé rodiny robotů výrobce Metralabs, kteří jsou navrženi pro specifické úkoly. Kromě něho existují i další modely, které zvládají činnosti, jako je např. logistika nebo správa skladu. Společně tak tito roboti tvoří novou generaci inteligentních pomocníků a my jsme hrdí, že se takto můžeme podílet na technologických inovacích, které mění svět obchodu a usnadňují společnostem jejich každodenní provoz.

*RFID (Radio-Frequency Identification) je technologie, která slouží k bezdrátové identifikaci téměř jakéhokoliv objektu pomocí rádiových vln. Funguje na principu komunikace mezi čipem, který obsahuje uložené informace a čtečkou, která je pomocí rádiových vln načítá. Tato technologie se využívá např. v logistice a skladování, v přístupových systémech, ve zdravotnictví i v hromadných dopravních prostředcích. Hlavní výhodou RFID je rychlá a bezdotyková identifikace na vzdálenost několika centimetrů až několika metrů, v závislosti na typu systému.

Mohlo by vás zajímat

Aston Martin Cognizant F1™ Team očekává od IFS efektivitu a vítězství v závodech

Aston Martin Cognizant F1™ Team očekává od IFS efektivitu a vítězství v závodech

5. 9. 2022

V rychle se rozvíjejícím prostředí a pod velkým tlakem soutěže Formule 1™, jsou přesnost, rychlost a organizace to klíčové. Team Aston Martin Cognizant F1™ s více než 500…

Číst více
Jak efektivně zlepšit interní komunikaci?

Jak efektivně zlepšit interní komunikaci?

2. 5. 2023

Úskalí a potíže, se kterými se interní komunikace potýká V dnešním digitálním světě, kdy zaměstnanci často pracují z domova nebo na různých místech, je efektivní interní komunikace a týmová spolupráce…

Číst více
Nenechte si zastavit svůj business kyberútokem – řešení se jmenuje Safe and Secure

Nenechte si zastavit svůj business kyberútokem – řešení se jmenuje Safe and Secure

6. 2. 2023

Kybernetické hrozby stále rostou a na útoky hackerů doplatilo již velké množství organizací, často s fatálními následky. Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) opakovaně upozorňuje na…

Číst více
Společnost M-Files získala ocenění Gartner® Peer Insights™ 2024 Strong Performer v oblasti systémů pro správu obsahu Ocenění M-Files

Společnost M-Files získala ocenění Gartner® Peer Insights™ 2024 Strong Performer v oblasti systémů pro správu obsahu

15. 7. 2024

Společnost M-Files, byla oceněna zákazníky na stránkách Gartner Peer Insights™ jako Strong Performer v květnovém průzkumu „Voice of the Customer“ (Hlas zákazníka) pro rok 2024: Společnost…

Číst více