31. 7. 2023
2 min.
Michaela Králová

Kdo nám věří/14. část SOPO

Kdo nám věří/14. část SOPO

V dalším díle našich referencí nahlédneme do společnosti SOPO, která vám může být povědomá, neboť je naším dlouholetým zákazníkem v oblasti ERP systému IFS. Tato reference se ale týká implementace aplikace Intrexx, která se zasloužil a o zvýšení produktivity výroby a zajišťuje také spolehlivější dodávky zákazníkům.

„Intrexx nám poskytuje aktuální přehled nad výrobním procesem a stavu jeho plnění, čímž se zvýšila spolehlivost i produktivita celé výroby.“ uvedl Petr Přibyl, COO, SOPO s.r.o.

O společnosti SOPO

Společnost SOPO s.r.o. se specializuje na navíjení a kompletní výrobu rotorů a statorů všech druhů elektromotorů. Vyrábí malé, střední i velké série rotorů a statorů. 90 % výroby tvoří export. Díky špičkovému technologickému vybavení a především vysoké odbornosti zaměstnanců může SOPO splnit jakékoli požadavky svých zákazníků v oblasti navíjení v té nejvyšší kvalitě, krátkých termínech a za výhodnou cenu. Společnost SOPO je součástí KV Holdingu a.s. a generuje roční obrat cca 33 mil. EUR s meziročním nárůstem obratu cca 10 – 20 %. Výrobní střediska jsou v Modleticích u Prahy, Nebovidech u Kolína, Bystřici nad Pernštejnem a Jedovnicích u Blanska. Ústředí, prodej, nákup a centrální sklad jsou v nově vybudované centrále v Modleticích u Prahy.

Popis situace před nasazením

Pro zvyšování produktivity a motivace zaměstnanců bylo třeba zavést online vizualizaci plnění výrobního plánu a dopad tohoto plnění do variabilní složky mzdy zaměstnanců. Do implementace řešení Intrexx dostávali zaměstnanci pouze měsíční vyhodnocení dat, které již nemohli ovlivnit, a zcela chyběl motivační prvek.

Implementace a ostrý provoz

Od prvotní myšlenky po finální odladění aplikace trvala Implementace 6 měsíců, včetně vyřešení všech problémů, které se v průběhu objevily. Největší komplikací bylo nastavení aplikace pro zpracování nestandardních situací a odchylek. Aplikace fungovala výborně pro 95 % výrobních zakázek, teprve s nestandardními přišla ta pravá výzva. A to právě proto, že oněch 5 % je hranice, kdy se hodnotí, zda plán byl splněn, či nikoli, a zda bude vyplacena variabilní složka mzdy. Bylo třeba ošetřit veškeré odchylky do detailů, aby byl plán vyhodnocen správně.

Řešení nemělo přímý vliv na realizaci výrobního procesu, ten byl již před nasazením řešení plánován, řízen pomocí aplikace IFS. Výrazného posunu bylo dosaženo ve vizualizaci získaných dat z odpisů operací v reálném čase. Možnost sledování plnění plánu online umožnila operativně reagovat na odchylky a celková produktivita výroby se zvýšila přibližně o 15 %.

Přínos systému v praxi

Systém Intrexx společnosti zajišťuje průběžný přehled o stavu plnění výrobního plánu, možnost okamžité reakce na nežádoucí vývoj, motivace zaměstnanců i managementu výrobního závodu. Díky tomu se zvýšila produktivita celého výrobního procesu až o 15 % a navýšily se o 10 % včasné dodávky směrem k zákazníkům, tzv OTD (z angl. On Time Delivery).

Hlavní výhody

  • přehled o stavu výrobního plánu a jeho aktuálním plnění
  • vyšší produktivita výroby až o 15 %
  • spolehlivější dodávky zákazníkům OTD o cca 10 %

Plány do budoucna

V blízké budoucnosti společnost plánuje upgrade IFS aplikace na verzi IFS Cloud, což z aktuální verze 7.5 bude obrovský posun. Petr Přibyl k tomu dodává: „Chtěli bychom maximálně využít potenciálu verze IFS Cloud, minimalizovat customizace a jsme připraveni naše procesy standardizovat podle procesů v IFS, kde to bude možné.“

Nadále je v plánu některé specifické agendy či analýzy, zejména ty, které vyžadují napojení na datové zdroje mimo IFS, realizovat pomocí aplikací Intrexx, která se pro takováto řešení velmi osvědčila.

Mohlo by vás zajímat

Tým CDC Data se představuje/3.díl – Michael Vojtek

Tým CDC Data se představuje/3.díl – Michael Vojtek

11. 10. 2021

Středisko dokumentových služeb a tiskáren má v CDC již řadu let na starost Ing. Michael Vojtek. Co se v jeho středisku dennodenně odehrává, jaké má vzpomínky na své…

Číst více
IFS vyhlásilo vítěze soutěže IFS CHANGE FOR GOOD SUSTAINABILITY AWARDS 2021

IFS vyhlásilo vítěze soutěže IFS CHANGE FOR GOOD SUSTAINABILITY AWARDS 2021

18. 10. 2021

Náš významný partner, společnost IFS, v letošním roce spustila program IFS CHANGE FOR GOOD SUSTAINABILITY AWARDS, jehož cílem je ocenit z celosvětové zákaznické komunity IFS ty, kteří…

Číst více
Vytěžování dokumentů v SOPO s.r.o. šetří čas i náklady

Vytěžování dokumentů v SOPO s.r.o. šetří čas i náklady

22. 1. 2021

Ve společnosti SOPO s.r.o. byla v letošním roce naimplementovaná a spuštěná funkcionalita vytěžování přijatých faktur. Společně se společností SOCOS IT s.r.o. jsme vytvořili řešení napojení systému DOCU-X OCR na systém IFS…

Číst více
Čtyři způsoby, jak díky M-Files umožníte zaměstnancům efektivní správu informací

Čtyři způsoby, jak díky M-Files umožníte zaměstnancům efektivní správu informací

25. 10. 2021

Informace jsou nejcennějším majetkem organizace, ale jejich nedostatečná správa může způsobit ztráty v efektivitě i v příjmech. Zastaralá technologie (zejména řešení pro správu dokumentů) může být hlavní překážkou…

Číst více

Manuál - nový servisní systém Od 1. května přecházíme na nový servisní systém - pokyny a manuál jak tento systém ovládat naleznete zde.

ZJISTIT VÍCE