31. 7. 2023
2 min.
Michaela Králová

Kdo nám věří/14. část SOPO

Kdo nám věří/14. část SOPO

V dalším díle našich referencí nahlédneme do společnosti SOPO, která vám může být povědomá, neboť je naším dlouholetým zákazníkem v oblasti ERP systému IFS. Tato reference se ale týká implementace aplikace Intrexx, která se zasloužil a o zvýšení produktivity výroby a zajišťuje také spolehlivější dodávky zákazníkům.

„Intrexx nám poskytuje aktuální přehled nad výrobním procesem a stavu jeho plnění, čímž se zvýšila spolehlivost i produktivita celé výroby.“ uvedl Petr Přibyl, COO, SOPO s.r.o.

O společnosti SOPO

Společnost SOPO s.r.o. se specializuje na navíjení a kompletní výrobu rotorů a statorů všech druhů elektromotorů. Vyrábí malé, střední i velké série rotorů a statorů. 90 % výroby tvoří export. Díky špičkovému technologickému vybavení a především vysoké odbornosti zaměstnanců může SOPO splnit jakékoli požadavky svých zákazníků v oblasti navíjení v té nejvyšší kvalitě, krátkých termínech a za výhodnou cenu. Společnost SOPO je součástí KV Holdingu a.s. a generuje roční obrat cca 33 mil. EUR s meziročním nárůstem obratu cca 10 – 20 %. Výrobní střediska jsou v Modleticích u Prahy, Nebovidech u Kolína, Bystřici nad Pernštejnem a Jedovnicích u Blanska. Ústředí, prodej, nákup a centrální sklad jsou v nově vybudované centrále v Modleticích u Prahy.

Popis situace před nasazením

Pro zvyšování produktivity a motivace zaměstnanců bylo třeba zavést online vizualizaci plnění výrobního plánu a dopad tohoto plnění do variabilní složky mzdy zaměstnanců. Do implementace řešení Intrexx dostávali zaměstnanci pouze měsíční vyhodnocení dat, které již nemohli ovlivnit, a zcela chyběl motivační prvek.

Implementace a ostrý provoz

Od prvotní myšlenky po finální odladění aplikace trvala Implementace 6 měsíců, včetně vyřešení všech problémů, které se v průběhu objevily. Největší komplikací bylo nastavení aplikace pro zpracování nestandardních situací a odchylek. Aplikace fungovala výborně pro 95 % výrobních zakázek, teprve s nestandardními přišla ta pravá výzva. A to právě proto, že oněch 5 % je hranice, kdy se hodnotí, zda plán byl splněn, či nikoli, a zda bude vyplacena variabilní složka mzdy. Bylo třeba ošetřit veškeré odchylky do detailů, aby byl plán vyhodnocen správně.

Řešení nemělo přímý vliv na realizaci výrobního procesu, ten byl již před nasazením řešení plánován, řízen pomocí aplikace IFS. Výrazného posunu bylo dosaženo ve vizualizaci získaných dat z odpisů operací v reálném čase. Možnost sledování plnění plánu online umožnila operativně reagovat na odchylky a celková produktivita výroby se zvýšila přibližně o 15 %.

Přínos systému v praxi

Systém Intrexx společnosti zajišťuje průběžný přehled o stavu plnění výrobního plánu, možnost okamžité reakce na nežádoucí vývoj, motivace zaměstnanců i managementu výrobního závodu. Díky tomu se zvýšila produktivita celého výrobního procesu až o 15 % a navýšily se o 10 % včasné dodávky směrem k zákazníkům, tzv OTD (z angl. On Time Delivery).

Hlavní výhody

  • přehled o stavu výrobního plánu a jeho aktuálním plnění
  • vyšší produktivita výroby až o 15 %
  • spolehlivější dodávky zákazníkům OTD o cca 10 %

Plány do budoucna

V blízké budoucnosti společnost plánuje upgrade IFS aplikace na verzi IFS Cloud, což z aktuální verze 7.5 bude obrovský posun. Petr Přibyl k tomu dodává: „Chtěli bychom maximálně využít potenciálu verze IFS Cloud, minimalizovat customizace a jsme připraveni naše procesy standardizovat podle procesů v IFS, kde to bude možné.“

Nadále je v plánu některé specifické agendy či analýzy, zejména ty, které vyžadují napojení na datové zdroje mimo IFS, realizovat pomocí aplikací Intrexx, která se pro takováto řešení velmi osvědčila.

Mohlo by vás zajímat

Jak efektivně zlepšit interní komunikaci?

Jak efektivně zlepšit interní komunikaci?

2. 5. 2023

Úskalí a potíže, se kterými se interní komunikace potýká V dnešním digitálním světě, kdy zaměstnanci často pracují z domova nebo na různých místech, je efektivní interní komunikace a týmová spolupráce…

Číst více
Udržitelnost ve světě tiskových služeb Udržitelnost ve světě tiskových služeb

Udržitelnost ve světě tiskových služeb

26. 2. 2024

Udržitelnost se stává v současné době ve světě byznysu stále důležitějším tématem. Firmy se stále častěji zamýšlejí nad tím, jak mohou snížit svůj ekologický otisk a přispět…

Číst více
ZAT a.s. má novou automatickou linku, která bude řízena pomocí IFS Applications

ZAT a.s. má novou automatickou linku, která bude řízena pomocí IFS Applications

5. 7. 2021

Náš dlouholetý zákazník, společnost ZAT sídlící v Příbrami s pobočkami v Plzni, v Benešově, na Slovensku a na Kubě, je nejstarší českou firmou v oboru automatizace technologických procesů s více než padesátiletou…

Číst více
CDC Data a ALTEC fúzují, vzniká tak silný hráč na trhu informačních technologií

CDC Data a ALTEC fúzují, vzniká tak silný hráč na trhu informačních technologií

16. 10. 2019

Tisková zpráva, Brno, 16. října 2019 – Společnost CDC Data, přední český dodavatel technologických řešení v oblasti ICT systémů, se spojí se společností ALTEC. Fúze zvýší efektivitu a stabilitu poskytovaných služeb…

Číst více

Manuál - nový servisní systém Od 1. května přecházíme na nový servisní systém - pokyny a manuál jak tento systém ovládat naleznete zde.

ZJISTIT VÍCE