8. 4. 2024
3 min.
Michaela Králová

MINERVA BOSKOVICE již 20. rokem využívá naše tiskové služby

MINERVA BOSKOVICE již 20. rokem využívá naše tiskové služby Case study Tiskové služby

Výrobce šicích strojů, společnost MINERVA BOSKOVICE, je naším dlouhodobým zákazníkem, a to hned v několika částech svého IT. Prostřednictvím této case study bychom vám chtěli představit naši spolupráci v oblasti tiskových služeb.

O společnosti

Společnost MINERVA BOSKOVICE je tradiční výrobce šicích strojů s historií od roku 1881. Je součástí německé skupiny Dürkopp Adler AG Bielefeld. MINERVA BOSKOVICE je moderní společnost, která vytváří zajímavé pracovní příležitosti v boskovickém regionu. Není to jen výrobní podnik, ale je to společnost s vlastní vývojovou základnou, která disponuje mnoha odborníky.

Výchozí stav 

Se společností Minerva spolupracujeme již od roku 2004. Společnost používala velké množství modelů tiskáren od HP, Canon, Epson. To s sebou neslo velké nároky na správu tiskáren. Provozní náklady byly velmi vysoké a nebylo domluveno žádné SLA na dodávky servisních služeb. Díky velkému množství různých druhů tiskáren bylo nutné udržovat rozsáhlé skladové zásoby různých druhů spotřebního materiálu. Celkové náklady na provoz bylo velmi těžké identifikovat. V počáteční fázi jsme se snažili řešit místa, kde se produkovalo velké množství dokumentů. Na tato místa jsme dodávali osvědčené tiskárny značky Kyocera, které byly známé svými nízkými provozními náklady.

Cíle a požadavky zákazníka

V průběhu roku 2011 bylo rozhodnuto o změně poskytování tiskových služeb formou outsourcingu včetně celkové optimalizace počtu tiskáren a zavedení systému pro monitoring tiskáren a účtování nákladů na tisk. Zásadním požadavkem byla možnost rozdělení tiskových nákladů na jednotlivá střediska.

Výzvy a rizika projektu

Na základě pilotního projektu byla stanovena výsledná konfigurace celého tiskové řešení. V průběhu testování jsme řešili specifické požadavky zákazníka, zejména integraci s páteřním systémem společnosti, kterým je ERP systém SAP R/3.  Další velkou výzvou byla změna návyků uživatelů, kteří se nyní při práci s tiskovým zařízením museli ověřovat pomocí čipové karty.

Řešení CDC Data

Jsme zodpovědní za dodávky a správu všech tiskových a multifunkčních zařízení. Správa zahrnuje automatické dodávky spotřebního materiálu pro provoz tiskáren, SLA v režimu 5×9 s reakcí do 8 pracovních hodin, monitoring zařízení s napojením na helpdesk po celých 24 hodin denně. Součástí systému je také systém SafeQ pro monitoring a řízení tisku, na jehož základě provádíme přesné účtování nákladů na jednotlivá nákladová střediska zákazníka.

Aktuálně spravujeme v MINERVA celkem 20 multifunkčních zařízení zapojených do systému SafeQ, převážně laserová multifunkční zařízení Konica Minolta. Na některých detašovaných pracovištích se používají lokální zařízení Kyocera a zároveň pro podporu logistických operací dodáváme štítkové tiskárny Zebra.

Přínosy řešení

Díky nasazenému systému SafeQ a jeho základnímu principu Follow Me, je možné vytisknout vlastní dokumenty na kterémkoliv tiskovém centru v jakémkoli místě závodu. Zároveň porucha na jednom zařízení není kritická, protože uživatel může jít po omezenou dobu k jinému tiskovému centru a vytisknout, kopírovat či skenovat dokumenty na jiném místě.

Každé zařízení je vybaveno bezkontaktním snímačem na čipové karty, které společnost používá. Díky tomuto systému funguje přesná evidence, kdo a jak často tato zařízení využívá.

Všechna zařízení jsou v rámci domluveného SLA napojena na náš servisní dispečink CDC Data. Zařízení s předstihem hlásí stav provozních náplní (tonery, válce, vývojnice). V případě poruchy nebo blížícího se konce životnosti materiálu, je automaticky vygenerována zpráva pro helpdesk zákazníka na dispečink CDC Data, ten automaticky posílá nový materiál nebo vysílá technika na odstranění poruchy.

Hlavní výhody

  • Kompletní optimalizace tiskového prostředí.
  • Vytvoření tiskových center (tisk, kopírování a skenování dokumentů).
  • Zabezpečený tisk a evidence pomocí čipových karet.
  • Automatický servis tiskáren a doplňování potřebného materiálu.

Vyjádření zákazníka

„Řešení od společnosti CDC Data nám přineslo zejména dokonalý přehled o nákladech na provoz tiskových zařízení a zbavilo nás starostí se správou tiskových zařízení. Pracuji ve společnosti od začátku tohoto projektu řízených tiskových služeb a za celou dobu trvání mohu konstatovat plnou spokojenost s poskytovanými službami. Tyto jsou dodavatelem zajištovány kvalitně a včas.“

Ing. Rostislav Cichra, ICT manager MINERVA BOSKOVICE

Mohlo by vás zajímat

Kdo nám věří/8.část KASPER KOVO

Kdo nám věří/8.část KASPER KOVO

27. 6. 2022

Dalším naším zákazníkem využívajícím DMS systém M-Files je společnost KASPER KOVO, svoji personální agendu s v něm přehledně zpracovává již od roku 2016. V následujícím referenčním příběhu se…

Číst více
Webináře – Chytrá správa dokumentů

Webináře – Chytrá správa dokumentů

7. 2. 2022

Chcete mít přehled o všech detailech vašeho podnikání? Mít kontrolu nad svými digitálními dokumenty a díky efektivní práci s nimi ušetřit čas i peníze? Získejte okamžitý přístup k důležitým údajům…

Číst více
Společnost M-Files dosáhla statusu Centaur

Společnost M-Files dosáhla statusu Centaur

29. 5. 2023

Společnost M-Files, globální lídr v oblasti správy informací, ve své tiskové zprávě ze dne 23.5.2023, oznámila dosažení milníku 100 milionů dolarů ročních opakovaných příjmů (ARR –…

Číst více
Tým CDC Data se představuje/13. díl – Zdeněk Vančura

Tým CDC Data se představuje/13. díl – Zdeněk Vančura

3. 10. 2022

V dalším rozhovoru se nám představuje Zdeněk Vančura, vedoucí skupiny L2 technických specialistů, kteří řeší se zákazníky složitější části IT infrastruktury, kterou jsou zejména servery. Jak…

Číst více

Změna adresy pobočky Praha Nově nás v Praze naleznete na adrese Sezemická 2757/2, Praha 20 - Horní Počernice