3. 10. 2024
2 min.
Michaela Králová

ZAT a.s. využívá špičkové technologie a IT služby díky outsourcingu CDC Data

ZAT a.s. využívá špičkové technologie a IT služby díky outsourcingu CDC Data Reference outsourcing ZAT a.s.

Díky IT outsourcingu od CDC Data má ZAT přístup ke špičkovým technologiím a odborným IT znalostem, což společnosti umožňuje držet krok s dobou, zejména se změnami v oblasti IT. Výsledkem naší dlouhodobé spolupráce je např. zajištění nepřetržitého provozu, zvýšení efektivity, posílení kyberbezpečnosti, podpora inovací a mnoho dalšího.

O společnosti

Česká společnost ZAT a. s. je předním dodavatelem řídicích a inteligentních systémů pro energetiku a průmysl s historií od roku 1962. Ve svém oboru patří mezi lídry v oblasti automatizace jaderné i klasické energetiky, průmyslu, drážních systémů, plynárenství a smart systémů. Ve vývoji se zaměřuje na nové aplikace z Průmyslu 4.0 a IoT technologií.

Společnost má vlastní vývoj, projekci, výrobu, instalaci i servis elektronických zařízení, řídicích systémů a jejich komponent a SW aplikací pro moderní platformy. Je také certifikovaným výrobcem zdravotnických přístrojů. Firma sídlí v Příbrami, zaměstnává okolo 340 zaměstnanců a své pobočky má v Plzni a Benešově. V současné době působí v 58 zemích světa.

Výchozí stav

Naše společnost poskytuje své servisní služby v ZATu již od svého vzniku v roce 1997. Služby spočívaly v dodávkách nových technologií a servisního zajištění na dodaný HW. V průběhu roku 2012 se zákazník rozhodl rozšířit poskytování IT služeb formou kompletního outsourcingu a podpory při konzultační i realizační části dílčích projektů.

Cíle a požadavky zákazníka

Hlavním cílem IT outsourcingu bylo přesunout zdroje na externího poskytovatele, který dodá specializované služby v nejvyšší kvalitě. Zákazník požadoval využívání nejnovějších technologií a odborných znalostí, které nedává smysl zajišťovat interními silami. Dalším důležitým požadavkem byla možnost škálovat službu dle aktuálních potřeb bez nutnosti dlouhodobých investic a zdrojů.

Řešení dodané CDC Data

Služba, kterou CDC Data poskytuje je strukturována dle jednotlivých oblastí. Každá dílčí služba je přesně definována katalogovým listem, který obsahuje její popis, rozsah, podmínky provozu, dostupnost, úroveň SLA, zodpovědnosti, sankce i cenu.

Požadavky na podporu koncových uživatelů a zařízení zajišťuje na místě team technických pracovníků CDC dedikovaných pouze zákazníkovi ZAT. Specializované služby jsou doručovány odborníky CDC na jednotlivé oblasti.

Součástí služby jsou pravidelná manažerská setkání, na kterých řeší návrhy inovací a vyhodnocuje se stav současných projektů.

Služba zahrnuje

Mimo podpory uživatelů, zařízení a aplikací služba obsahuje monitoring technologií, správu síťové a serverové infrastruktury, antiviru, firewallů, virtualizace, operačních systémů, LAN a wifi atp. Velký důraz je kladen na plnění požadavků na kybernetickou bezpečnost.

Hlavní přínosy:

  • Zvýšení efektivity a snížení nákladů
  • Zajištění nepřetržitého provozu
  • Přístup ke špičkovým technologiím a odborným znalostem
  • Zajištění flexibility a škálovatelnosti
  • Zlepšení řízení rizik a bezpečnosti
  • Podpora inovací
  • Rychlejší implementace projektů

Naše dlouhodobá spolupráce s CDC Data nám určitě přinesla lepší efektivitu práce bez nutnosti zvyšování nákladů. Díky moderním IT technologiím a odbornosti jejich pracovníků jsme výrazně zlepšili naši IT infrastrukturu, posílili kybernetickou bezpečnost a zajistili nepřetržitý provoz našich systémů. Řada interních procesů se výrazně zrychlila a pokud jde o cokoliv z IT, máme se vždy o koho opřít, proto se těšíme na další roky společné spolupráce.“ Jaroslav Jančík, IT manažer, ZAT a.s.

Mohlo by vás zajímat

Již po sedmé v řadě byla společnost IFS jmenována lídrem v Gartner® Magic Quadrant™ pro rok 2022 pro správu terénních služeb

Již po sedmé v řadě byla společnost IFS jmenována lídrem v Gartner® Magic Quadrant™ pro rok 2022 pro správu terénních služeb

28. 11. 2022

Společnost IFS byla již po sedmé za sebou jmenována lídrem v Gartner Magic Quadrant pro Field Service Management. Ve zprávě za rok 2022 se IFS umístila na nejvyšší…

Číst více
Zaměstnanci jako první štít před kybernetickými hrozbami Kybernetická bezpečnost

Zaměstnanci jako první štít před kybernetickými hrozbami

2. 4. 2024

Kybernetické útoky se staly běžnou realitou v moderním digitálním světě a firmy se stávají častými terči útoků. Společnosti investují do technologických řešení pro ochranu svých sítí a dat,…

Číst více
Outsourcing IT služeb

Outsourcing IT služeb

20. 2. 2023

IT outsourcing je proces, kdy organizace přenáší určité aspekty svých informačních technologií na externí společnosti nebo dodavatele. Tato služba se stala v posledních letech velmi populární,…

Číst více
Tým CDC Data se představuje/1. díl – rozhovor s obchodním ředitelem CDC Data

Tým CDC Data se představuje/1. díl – rozhovor s obchodním ředitelem CDC Data

9. 8. 2021

Obchodním ředitelem a vedoucím našeho oddělení obchodu a marketingu je Jiří Prokeš. U CDC Data působí téměř od samotného založení společnosti v roce 1997, má tedy bohatou praxi a cenné…

Číst více