5. 9. 2022
3 min.
Michaela Králová

Aston Martin Cognizant F1™ Team očekává od IFS efektivitu a vítězství v závodech

Aston Martin Cognizant F1™ Team očekává od IFS efektivitu a vítězství v závodech

V rychle se rozvíjejícím prostředí a pod velkým tlakem soutěže Formule 1™, jsou přesnost, rychlost a organizace to klíčové. Team Aston Martin Cognizant F1™ s více než 500 závody Grand Prix využívá systém IFS k zajištění propojení oddělení v reálném čase a zvyšuje tak efektivitu napříč podniky a výrobními procesy.

Aston Martin F1 věděl několik let, že musí udělat změnu ve výkonnosti, ale postrádal dostatečnou úroveň finanční podpory, které se těší jeho velcí závodní konkurenti. Po akvizici a investici konsorcia se společnost pozorně podívala na starší infrastrukturu a začali se provádět modernizace potřebné k dosažení této výzvy. Bill Peters, hlavní informační ředitel týmu, vysvětluje: „Formule 1 je vrcholem motoristického sportu a my soutěžíme na nejvyšší úrovni, proti velmi váženým týmům F1. Udělali jsme za poslední dekádu meziročně veliký pokrok, na rozdíl od větších týmů jsme neměli takové možnosti abychom mohli usilovat o marginální zisky. Museli jsme být velmi, velmi zaměřeni na vývoj, který děláme při výrobě stále rychlejších aut. Nyní se tým přejmenoval na Aston Martin Cognizant Team Formula One™ a jsme rozhodnuti, že půjdeme vyhrát mistrovství.“

O Aston Martin Cognizant Formula One™ Team

Tým Aston Martin Cognizant F1™ je Britský závodní tým a auto-konstruktér soutěžící v celosvětové soutěži Formula One World Championship. Sídlící v Silverstone, Spojené království. Společnost má 450 zaměstnanců.

Výběr IFS

Před implementací IFS Peters viděl, že tým přechází ze starších systémů a s jistými technickými nedokonalostmi s potřebou modernizace. „Před IFS jsme neměli ty správné finanční prostředky na zavedení systémů, které jsou třeba pro poskytování výkazů a zavedení potřebných procesů,“ vysvětluje Peters. „Navíc naše starší systémy omezovaly propustnost.“ Po přezkoumání dostupných možností od několika dodavatelů softwaru, Peters dospěl k závěru, že společnost IFS nabízí nejlepší finanční možnosti a výrobní řešení. „V motoristickém sportu jsem 25 a více let a implementoval jsem několik ERP systémů a podnikových systémů. Funkčnost, kterou nyní jako tým F1 potřebujeme, existuje právě v IFS. Systém je ze své podstaty flexibilní a může přizpůsobit procesy, které již používáme, aniž bychom je museli měnit.“ Společnost používá IFS napříč financemi, výrobou, strojírenstvím a výrobními operacemi a související obchodními oblastmi. Mezi používané aplikační moduly patří Finance; Dodavatelský řetězec včetně sběru dat skladu; Engineering & Product Design; Výroba; Správa dokumentů; Řízení kvality a CRM.

Zaměření na výkon

Na rozdíl od mnoha odvětví je motoristický sport poháněn výkonem, nikoli růstem příjmu. „Pokud můžeme urychlit zlepšení komponent do auta, snižujeme naše časy na jednotlivá kola,“ říká Peters. „Efektivita dostupná v rámci IFS může zlepšit celou škálu procesů napříč inženýrským designem, logistikou, výrobou, financemi atd. Již jsme zaznamenali zrychlenou propustnost výroby spolu s vylepšením v oblasti řízení výroby, nákupu, skladového hospodářství, řízení kvality a projektového řízení.“ Systém má také zlepšenou viditelnost a lepší rozhodování. „Naše správa v reálném čase znamená, že můžeme přesně kontrolovat naši skladovou vybavenost a rozhodnout, kdy bychom měli zadat díly nebo výrobu subdodavatelům in-house,“ poznamenává Peters. Přístup k datům v reálném čase z IFS poskytuje také cenné obchodní poznatky. „Finanční a obchodní údaje, které nyní máme, nám umožňují vidět a reagovat na problémy a trendy mnohem rychleji. Nyní můžeme sledovat komponenty prostřednictvím podnikání, které nám dává větší kontrolu. Mobilní aplikace IFS je extrémně výkonná a globálně podporuje rychlou autorizaci a  přístup k informacím o zásobách a nákupu,“ vysvětluje. Finanční možnosti nové implementace IFS nám již zdvojnásobily finanční efektivitu. „Můžeme dělat věci, které jsme dříve nemohli, včetně automatizace procesů jako např. přijímání faktur a jejich automatické spárování “ říká Peters. „Už teď vidíme méně nevyřízených věcí, takže naší ambicí je rozšířit to i do výroby.“

Nová „chytrá“ továrna

Na konci roku 2022 se jako první tým F1 chystá Aston Martin obsadit novou, tzv. chytrou továrnu. „IFS se chystá být základním kamenem tohoto projektu. Umožní nám to telemetrii přes IoT napříč celým webem pro plnou optimalizaci všech provozů v prostředí chytré továrny,“ říká Peters. Robert Yeowart, finanční ředitel týmu, souhlasí. „IFS nám dává perfektní platformu, na které můžeme stavět,“ říká Yeowart. „Umožňuje abychom skutečně pochopili, kde utrácíme své peníze, znali podrobně analýzu nákladů, kterou jsme dříve jednoduše dělat nemohli. Můžeme sledovat náš inventář a odpovědět na otázky typu „jaké díly máme k dispozici? V jakém jsou stavu? Kolik dílů je v budově a kolik každý stojí? Dělat skutečně informovaná rozhodnutí jako to potřebujeme, tedy kvalitní a včasná data a IFS nám to může poskytnout.“

Práce s IFS

Peters vítá způsob, jakým IFS ochotně spolupracuje se svým týmem. „V IFS rychle pochopili, že naše inženýrské životní cykly jsou reaktivní, krátké a rychlé, takže jsme všichni mluvili stejným jazykem.“ Má také jasno v tom, jak by se měli zákazníci připravit, než nastoupí na implementaci.“ Žádný partner nezvládne všechno sám. Podnik musí investovat čas do poskytování kvalitních vstupů. Je to důležité zajistit, aby byly přiděleny dostatečné vnitřní zdroje, aby byly k dispozici správné předměty a techničtí odborníci.“

Peters má jasno o tom, že IFs hraje pro jejich tým zásadní roli. „Pro nás jako tým F1 je to všechno o zajištění výkonu, spolehlivosti a neustálém zlepšování spolupráce. Navrhujeme a vyrábíme nejrychlejší auta, která umíme. Jsme si jisti, že jsou spolehlivé při dokončení závodů a my vylepšíme cokoliv můžeme na každém kroku. Pokud se nám to podaří, naše úsilí vyhraje závody. IFS zajišťuje, že toho můžeme dosáhnout.“

Výhody používání IFS

  • Zvýšená viditelnost
  • Větší účinnost
  • Lepší kontrola projektu
  • Automatizované procesy
  • Snadnější sdílení a analýza informace
  • Přesnější rozhodování

Zdroj: https://www.ifs.com/customer-success/customer-stories-directory/aston-martin-f1-customer-story

Mohlo by vás zajímat

Společnost Fujitsu se stala vítězem ceny VMware Global Social Impact Partner 2021

Společnost Fujitsu se stala vítězem ceny VMware Global Social Impact Partner 2021

19. 7. 2021

Náš významný partner, společnost Fujitsu, byla v rámci programu VMware Partner Achievement Awards jmenována jako VMware Global Social Impact Partner roku 2021. Toto ocenění je odměnou…

Číst více
Digitalizace neznamená konec klasického tisku

Digitalizace neznamená konec klasického tisku

14. 2. 2022

„Trh s tiskovými řešeními je velký a pestrý a lidé tisknout chtějí i potřebují navzdory postupující digitalizaci,“ říká Michael Vojtek, který má ve společnosti CDC Data na starosti Středisko…

Číst více
Slavíme desetileté výročí s M-Files

Slavíme desetileté výročí s M-Files

21. 8. 2020

V červenci 2020 je tomu přesně deset let, co jsme navázali partnerství se společností M-Files a započali distribuci tohoto DMS systému v Čechách a na Slovensku. Toto výročí nás přimělo k malému…

Číst více
Automatizace firemních procesů snižuje nebezpečí pracovních chyb Workflow jako cesta k efektivnější práci s dokumenty

Automatizace firemních procesů snižuje nebezpečí pracovních chyb

25. 3. 2024

Ať už je vaše organizace malou či velkou firmou podnikající v jakékoliv sféře, jediná manuální chyba v dokumentu, jeden zádrhel v systému nebo „kolečko v soukolí“, může mít vážné následky,…

Číst více